וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: המערב שומר על "מונופול גרעיני"

נשיא אירן המבקר בלבנון תקף את "מונופול הגרעין" של המערב והוסיף כי המעצמות מנצלות את הידע הגרעיני לעצמן ומונעות ממדינות אחרות את יישום הטכנולוגיה שיביא ל"שיפור חיי האזרחים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד תקף היום (חמישי) את המדיניות הצבאית של ארצות הברית במזרח התיכון. במהלך טקס קבלת תואר ד"ר לשם כבוד במדע המדינה באוניברסיטת ביירות בלבנון טען אחמדינג'ד שוושינגטון הורגת אזרחים באפגניסטן בשם המלחמה בטרור.

הנשיא האירני, המבקר לראשונה בלבנון, אף מתח ביקורת על המונופול הגרעיני של מעצמות המערב ביחס לאומות אחרות. "הן מנצלות את הטכנולוגיה הגרעינית לעצמן, אבל מונעות מאתנו את הטכנולוגיה הזאת", אמר אחמדינג'ד. "על ידי כך שהן מונעות ממדינות מסוימות כמו אירן לפתח טכנולוגיה גרעינית, מעצמות המערב חוסמות את דרכן של האומות למדע וידע". לדברי אחמדינג'ד, ידע כולל טכנולוגיות גרעיניות, יכולות לשפר את רווחת האזרחים.

מוקדם יותר היום קיים הנשיא האירני מפגש עם מנהיגי מפלגות וארגונים פוליטיים בביירות, ואמר כי לאויבים אין כל סיכוי לגבור על אירן. אחמדינג'ד הסביר כי למרות שאויבי אירןמקרב מדינות האזור תכננו במהלך מאה השנים האחרונות לשלוט באזור הרגיש והאסטרטגי של המזרח התיכון, אין להם שום תקווה לזכות בניצחון על אירן. כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית IRNA.

במהלך נאומו הוסיף אחמדינג'ד כי ל"אויבים" יש את האשליה כי לבנון היא המדינה החלשה ביותר במזרח התיכון, בעוד שההתנגדות האיתנה של האומה הלבנונית, הממשלה וארגונים, מוכיחה שהם טועים. אחמדינג'ד הדגיש כי המעצמות נמצאות על סף קריסה, ואמר כי הן תקפו את אפגניסטן על מנת להציל את עצמן, אך איבדו את הסיכוי לניצחון שם ולכן הם כעת מפנים את תשומת לבם ללבנון. עם זאת, הוא הוסיף כי ההתנגדות של האומה הלבנונית תסכלה את האויבים.

עוד בתכנון: סיור בגבול הדרומי

זהו יומו השני והאחרון בביקורו ההיסטורי של הנשיא האירני בלבנון. לאחר הפגישה, וטקס קבלת תואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת ביירות, הוא צפוי לצאת לדרום לבנון. אחמדינג'ד המשיך וציין את נאמנותה של אירן ללבנון, ואמר כי היא תמיד עמדה לצדה, וכי היא מוכנה לבוא לעזרתה בכל זמן שתצטרך.

בהמשך היום צפוי הנשיא האירני לערוך סיור בדרום המדינה, סמוך לקו הגבול עם ישראל, ולהגיע גם למעוזי חיזבאללה באזור. תכנית הסיור המדויקת של הנשיא האירני לא פורסמה, אולם עוד לפני תחילת הביקור פורסם כי הוא יבקר בכפרים השיעיים בהם היו הקרבות בין חיזבאללה לצה"ל במלחמת לבנון השנייה, ובכללם מארון א-ראס, בינת ג'בייל וכפר קאנא וייתכן שיבקר גם שער פאטמה.

למרות הפרסומים בהם נטען כי אחמדינג'ד ישליך באופן סמלי אבן לכיוון ישראל, ההערכה היא כי הוא יימנע מהמהלך. תמונות ענק של הנשיא האירני נתלו לאורך הכבישים המובילים לכפרים, יחד עם דגלי אין ולבנון. כ-150 קצינים מצבא אירן, יחד עם אנשי חיזבאללה, הגיעו לדרום לבנון בכדי לאבטח את הביקור. הם מבצעים סריקות בכבישים, הרחובות והבתים. אחמדינג'ד צפוי לשאת דברים בצהריים ויניח פרחים על אנדרטות החללים.

(עדרכון ראשון: 11:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully