וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחגגו עד סוף השנה": תם חילוץ הכורים בצ'ילה

סוף טוב לדרמה בצ'ילה: אחרי 69 ימים ארוכים בבטן האדמה, תם חילוצם המורכב של כל 33 הכורים שהיו לכודים במכרה. שגריר ישראל בצ’ילה: ”יחגגו כאן עד סוף השנה”

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

בתום 69 ימים ארוכים ומורטי עצבים בבטן האדמה, הגיעה הדרמה הזו לסופה המתוק: כל 33 הכורים שנלכדו במכרה בסן-דייגו שצפון צ'ילה יצאו הלילה (חמישי) כשהם בריאים ושלמים. בזה אחר זה עלו הכורים בתוך קפסולה מיוחדת, במסע קצר אך מותח של כ-15 דקות, ועשו את הדרך מעומק של כ-620 מטרים בבטן האדמה לפני הקרקע. את פניהם קיבלו בצהלות שמחה אנשי יחידת החילוץ, ובני משפחותיהם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר אמש לנשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניארה. בשיחה אמר נתניהו כי "העם בישראל ואני מצדיעים לעם בצ'ילה, לגבורת הכורים ולמסירותם של המחלצים. הצלחתם לתת השראה לעולם כולו בדבקות שלכם בערך החיים".

הנשיא אובמה בירך גם הוא את פיניארה ואמר כי "אני רוצה להביע את התקוות של העם האמריקאי כי הכורים שנותרו לכודים מתחת לקרקע יחזרו הביתה בשלום בהקדם האפשרי". בנאומו בבית הלבן הודה אובמה גם "לאנשים לא רק בצ'ילה, אלא גם בארה"ב ובעולם כולו, המסייעים במאמצי החילוץ, החל מצוות נאסא שעיצב את קפסולת החילוץ, עד החברות שסיפקו חלקים למתקן הקידוח ועד המהנדס האמריקני שהוטס מאפגניסטן להפעילה".

מתחילים בהכנות לחגיגות

שגריר ישראל בצ'ילה, דוד דדון, סיפר לוואלה! חדשות כי כל תושבי המדינה עוקבים אחרי החילוץ דרך מסכי הטלוויזיה. "ההתרגשות הייתה גדולה מאוד, הגאווה גם כן הייתה גדולה מאוד. זה בא לידי ביטוי היום, זו שיחת היום בעצם. בכל המפגשים, בכל השיחות, אנשים מדברים על הרגע הזה, שבו יצא הכורה הראשון החוצה. מדברים רק על זה".

דדון המשיך וסיפר כי תושבי צ'ילה מאוד גאים במה שהצליחו לעשות וכולם מדברים על הכורים בתוך המקלט שבו הם שהו חודשיים. "למשל היה אחד שסבל מכאבי שיניים חזקים, ואחד מצוות החילוץ ירד בשעות הראשונות של החילוץ למטה, קיבל הנחיות מרופא שיניים, וביצע עקירת לו עקירת שן, 620 מטר מתחת לפני האדמה. מדברים על כל הדברים הקטנים האלה, כל החוויות שעברו על הכורים, זו שיחת היום בצ'ילה".

דדון הוסיף כי "בין 33 הכורים, יש אחד מבוליביה. כאשר הוא חולץ הגיע נשיא בוליביה, אבו מוראלס, במיוחד לצ'ילה על מנת להיות נוכח יחד עם נשיא צ'ילה בחילוץ שלו. אז קרוב לוודאי שאם נשיא של מדינה שכנה יחגוג את החילוץ של אדם אחד, אז תארו לעצמכם מה צ'ילה תעשה עבור 33 אנשים".

השגריר הישראלי אמר כי הוא "משער שהחל ממחר תהיה סדרה של אירועים חגיגיים ואחרי שבאמת יתייחדו הכורים עם משפחותיהם, אחרי יממה אחת בערך, הם יוזמנו לבית הנשיא, ולאירועים שיארגנו עבורם ברחבי המדינה".

כעת מתחילים בצ'ילה, לדברי של דדון, בהכנות לחגיגות. "אני חושב שהשמחה והחגיגות יימשכו עד סוף השנה", הוא אומר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully