וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה תחרים את כנס ה-OECD בירושלים

החרם הטורקי מגיע בעקבות דבריו של שר התיירות מיסז'נקוב, לפיהם הכנס מהווה הכרה בירושלים כבירת ישראל. שר התיירות הטורקי: "רוצים לדבר על תיירות, לא פוליטיקה"

טורקיה לא תשתתף בכנס התיירות של ארגון מדינות ה-OECD שיתקיים החודש בירושלים, כך הודיע אתמול (שלישי) שר התיירות הטורקי, ארטוגול גונאי. בראיון לעיתון הטורקי "הורייט" התייחס ארטוגול לדבריו של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לפיהם הכנס מהווה הכרה בירושלים כבירת ישראל ואמר כי "נאמרו הצהרות שיש להתחרט עליהן. אנחנו רוצים לדבר על תיירות, לא פוליטיקה".

בשבת דווח כי מזכ"ל ארגון ה-OECD, ארגון המדינות המפותחות אליו צורפה ישראל רק לפני כמה חודשים, איים לבטל לחלוטין את הכנס עקב דבריו של שר התיירות הישראלי. מלשכתו של שר התיירות נמסר כי דבריו הובנו שלא כהלכה, וכי הבהרות על כך יימסרו כבר בימים הקרובים למזכ"ל הארגון.

מיסז'ניקוב התייחס במהלך השבוע שעבר ללחצים הפלסטינים על מדינות שונות שלא יגיעו לכנס וגינה בתוקף את המדינות שנכנעו לאיומים. "זו בושה וחרפה להם. אני מדגיש שאין לנו פרטנר נורמלי למשא ומתן כי הפלסטינים ממשיכים להזיק לנו", אמר.

"למרות זאת, הכינוס - בו מתוכננים להשתתף 21 שרים, סגני שרים וראשי אירגונים - יתקיים כמתוכנן בירושלים. קיום הכנס הוא הצהרת כוונות וגושפנקה שיש לנו מדינה שמכירים בבירתה", הוסיף אז השר.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה
  • oecd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully