וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת העובדת הזרה בבית ברק: היועמ"ש סגר התיק

היועץ המשפטי לממשלה הורה לסגור בשל היעדר ראיות את התיק שחקר העסקת עובדת זרה בבית שר הביטחון. אשתו, נילי פריאל, הודתה בהעסקת העובדת, אך טענה כי לא ידעה פרטים נוספים אודותיה

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, החליט היום (רביעי) לסגור את תיק החקירה בעניין העסקת עובדת זרה בביתו של שר הביטחון אהוד ברק. זאת מכיוון שלא ניתן לבסס תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד ברק או נגד אשתו, נילי פריאל.

במכתב ששלח עוזרו של וינשטיין, עו"ד רז נזרי, לפורום המשפטי למען ארץ ישראל שהגיש תלונה בנושא, נכתב כי לא נמצא בסיס ראייתי כלשהו למעורבותו ברק בהעסקת העובדת, ולכן הוחלט שלא לזמן את השר לחקירה בענין.

מנגד, פריאל הודתה בפני חוקרים מועם משרד התמ"ת כי העסיקה עובדת פיליפינית בשם ורג'יניה ללא אישור, אך לדבריה לא ידעה פרטים מזהים נוספים אודותיה ואף לא היה בידיה מידע כיצד ניתן לאתר את העובדת או ליצור עימה קשר.

לאן נעלמה העובדת הזרה וירג'יניה?

החוקרים ניסו למצוא את העובדת בביקורת הגבולות, בקרב ארגונים שונים המטפלים בעובדים זרים ועוד, אך ניסיונות אלו לא נשאו פרי. בפרקליטות אף פנו לשב"כ – שבידי הארגון מצויים פרטיהם של באי ביתו של שר הביטחון – ומהם קיבלו את שם משפחתה של העובדת וכן מספר דרכון ותאריך לידה, אולם גם בעזרת הפרטים האלה לא הצליחו לאתר את העובדת.

"בנסיבות אלו, הראיה היחידה הקיימת בתיק הינה הודאתה של גברת פריאל בכך שהעסיקה אישה בחזות פיליפינית בשם VIRGINIA, ושאין לה היתר להעסיק עובד זר", נכתב במכתב. "הודיה זו כראיה יחידה, אינה מקימה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום, ולא ניתן לבסס בעזרתה סיכוי סביר להרשעה כנדרש". זאת, מכיוון שקיימים מצבים בהם העסקת עובד זר ללא היתר אינה מטילה אחריות פלילית, בין השאר במצבים בהם הועסק עובד זר במעמד פליט או מבקש מקלט, עובד זר בעל אשרת עבודה או עובד זר שהינו תושב ארעי.

בעקבות המכתב פנה הפורום המשפטי לציבור ומבקש עזרתה באיתור העובדת. "עזרו לנו לאתר את וירג'ניה העובדת ולסייע למערכת אכיפת החוק לבצע את תפקידה", אמר מנכ"ל הפורום, נחי אייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully