וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה בצ'ילה: "אלוהים לקח אותי לפני השטן"

מאריו ספולבדה, הכורה השני שחולץ, שמר על חוש ההומור שלו ושל 32 חבריו במהלך 68 הימים מתחת לפני הקרקע. כשיצא מקפסולת החילוץ הוא חילק למחלצים מתנות מהמעמקים - אבנים עטופות בנייר כסף

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל קריינות: אביב אברמוביץ')

גם אחרי 68 ימים בבטן האדמה, חלק מהכורים הצליחו לשמור על חוש הומור. מאריו ספולבדה, הכורה השני שחולץ, הביא עמו בקפסולת החילוץ מזכרת – שק של אבנים. לאחר שדרך בשלום על הקרקע חילק ספולבדה את האבנים, שהיו עטופות בנייר כסף, כמתנה למחלצים. היה זה רגע של הפגת מתח במהלך המבצע המסובך לחילוץ 33 הכורים מעומק של כ-620 מטרים מתחת לפני הקרקע.

ספולבדה ידוע כבדרן לא קטן, אולם גם הוא יודע עד כמה רציני וחמור היה מצבם. "הייתי עם האלוהים והייתי עם השטן ואלוהים לקח אותי", אמר ספולבדה מאוחר יותר, כשהוא מוקף בבני משפחתו. הוא גם קרא לשינויים משמעותיים להגנת זכויות הכורים וביקש שיתייחסו אליו כפועל וככורה, ולא כמו סלבריטי: "אנא, אל תתייחסו אלינו כאל אמנים".

חילוץ הכורים בצ'ילה –  מאריו ספולבדה, הכורה השני שחולץ, חוגג עם הגברת הראשונה של צ'ילה. רויטרס
מאריו ספולבדה חוגג עם הגברת הראשונה של צ'ילה/רויטרס

ספולבדה נחשב לאחד ממנהיגי הכורים, ודאג לשמור על רוממות מצב רוחם, אפילו עד לרגעים האחרונים כשטיפס לתוך הפניקס, שמה של קפסולת החילוץ. בראיון טלוויזיוני, הוא אמר שהאמונה שלו באלוהים שמרה עליו ושהוא היה בטוח שיחולץ.

מבצע החילוץ החל ב- 23:15 שעון מקומי (04:15, שעון ישראל). כשעה אחר כך, עשר דקות אחר חצות שעון מקומי (05:10, שעון ישראל), לאחר מסע של 16 דקות, יצא פלורנסיו אוואלוס."אני מוצף ברגשות בגלל שעבר כל כך הרבה זמן מאז שראיתי אותו", אמר אלפונסו, אביו של אוואלוס. "אני מאוד גאה בו. תודה לאל שהוא יצא ונראה טוב". אבלוס נבחר להיות הראשון מכיוון שהוא היה אחד החזקים והבריאים ביותר מבחינה פיזית. לאחר קבלת פנים קצרה, הוא הובל באמבולנס לאזור המרפאה לבדיקות.

פלורנסיו אוואלוס, הכורה הראשון שיצא מהמכרה בצ'ילה. רויטרס
קארלוס אוואלוס נבחר להיות הכורה הראשון שיצא מכיוון שהוא החזק ביותר מבחינה פיזית/רויטרס

אחרי אבלוס וספולבדה, יצאו חואן איינס וקרלוס מאמני, אזרח בוליביה, שנישק את רעייתו ורוניקה וצעק "תודה צ'ילה". נשיא בוליביה איבו מוראלס הגיע אף הוא לאזור המכרה ולהיפגש עם מאמני והכורים הנוספים.

מריו גומז, הכורה התשיעי שחולץ, תיאר את העלייה בפיניקס לפיניירה ומוראלס כנסיעה חלקה: "לא הרגשתי דבר". הוא הסביר כי הרגיש בירידה במעלות החום ככל שהתקרב לפני השטח.

בכל פעם שהקפסולה מגיעה לפני הקרקע וכורה יוצא ממנה, היא עוברת בדיקה מקיפה כדי לוודא שלא יהיו תקלות.
החמישי לצאת היה צעיר הכורים, ג'ימי סאנצ'ז, בן 19, שהחל להפגין סימן של חרדה. חמשת הכורים הבאים שיחולצו הם החלשים ביותר מבחינה פיזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully