וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: שליטה שיעית בלבנון טובה לישראל

ד"ר גיא בכור

13.10.2010 / 9:40

שלושת ימי ביקורו של אחמדינג'ד בלבנון צפויים להיות רצופי תעמולה שקרית, תחבולות יחסי ציבור ומורטי עצבים מבחינת ישראל. גיא בכור מרגיע: בכל הנוגע אלינו זו רק הצגה

בכל תולדותיה של לבנון לא נראה מפגן עוצמה כה יומרני של השיעים במדינה, ושל פטרוניתם אירן. העלובים לשעבר של החברה הלבנונית מציגים עכשיו לראווה את כוחם, כבעלי הבית. הדרכים הראשיות משדה התעופה, אל ארמון הנשיאות ואל דרום לבנון כוסו בשלטים עם כיתוב פרסי "ח'וש אמדיד", כלומר "ברוך הבא" לאחמדינג'ד, וגם זה מאוד לא מקובל בעולם הערבי. בכך משלימה לבנון, שעל גבול ישראל, את הפיכתה לגרורה אירנית. תחת ראש ממשלה חיוור שכמעט ואינו קיים, סעד אלחרירי, שאביו נרצח בידי חיזבאללה, שליחי האירנים, מתקרבת לבנון אל ציר הרשע האירני. זהו השחרור העצמי של השיעים, אם כי צריך לזכור שאת אחמדינג'ד הזמינו נשיא המדינה (הנוצרי) וראש הממשלה המוסלמי (הסוני).

הרמת הראש השיעית הזו מקוממת אחרים בלבנון, בעיקר את המוסלמים הסונים, החוזים כיצד יריביהם הופכים לשליטי המדינה, על חשבונם. אלקאעדה הסוני כבר הבטיח להטביע את הביקור הזה בדם שיעי, כפי שהוא עושה בעיראק ובמידה גוברת גם באירן עצמה. לבנון עוד תשלם מחיר פנימי כבד על ההתרסה השיעית הזו.

אל תתנו למראות להטעות אתכם

אחמדינג'ד, נאנק תחת עול הסנקציות והבידוד הבינלאומי, מקווה להציג את איראן כמי שנהנית מפופולריות מזרח תיכונית, ולכן הביקור שלו בלבנון, בן שלושת הימים, יהיה רצוף תעמולה שקרית ותחבולות של יחסי ציבור. אך זו הצגה, ואירן מבודדת יותר ויותר בעולם, ומשלמת מחירים בינלאומיים גוברים על תוכנית הגרעין שלה, היוצאת נגד כל הסיכויים. אל תתנו למראות להטעות אתכם.
האם הביקור מסכן את ישראל? כאן התשובה היא מפתיעה. מבחינת ישראל עדיפה דווקא שליטה שיעית, כפי שהיא היום, בדרום לבנון, מאשר כוחות קיצוניים ונלהבים של אלקאעדה או הפלסטינים, שניהם סונים, שירצו לחדש את ירי הקטיושות נגדנו. לנסראללה אין אינטרס במלחמה עם ישראל. הוא את הלקח שלו כבר למד לפני ארבע שנים, וההיפך, הוא והשיעים שלו שומרים על היציבות בדרום לבנון, שכן יש להם גם הרבה מה להפסיד. אלקאעדה הסוני הרי הוציא פתווא (פסק הלכה) נגד נסראללה, בטענה שהוא משתף פעולה עם ישראל, משום שהוא מונע מן הלוחמים של אלקאעדה לרדת לדרום לבנון ולשגר טילים על ישראל.

אלו צפויים להיות שלושה ימים של עצבים מרוטים מבחינת ישראל, כאשר האויבים שלנו ינסו לנהל נגדנו לוחמה פסיכולוגית, אך אנחנו צריכים לזכור את השורה התחתונה: בכל הנוגע לישראל זו רק הצגה, ועדיף למזער את הכיסוי התקשורתי אצלנו של מפגן האיבה הזה. השיעים דווקא טובים מבחינת ישראל, ויש גרועים מהם. בדילמה המזרח תיכונית בין הרע לבין הרע יותר, הרע עדיף.

* ד"ר גיא בכור הינו פרשן לענייני המזרח התיכון, מזרחן ומשפטן, המפרסם באתר המאמרים שלו: Gplanet.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully