וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד נופף להמונים ברחובות ביירות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.10.2010 / 12:28

נשיא אירן אחמדינג'ד הגיע הבוקר לביקור בן יומיים בלבנון, במהלכו יגיע אף לבקר במעוזי חיזבאללה בדרום המדינה. אחמדינג'ד נסע ברחובות ביירות ונופף להמונים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד החל את סיורו בלבנון. הנשיא האירני נסע ברחובות ביירות במכונית פתוחה כשהוא מלווה בנשיא לבנון מישל סולימאן ונופף לקהל שבא לצפות בו. הבוקר, תחת אבטחה חסרת תקדים של אנשי משמרות המהפכה, נחת מטוסו של אחמדינג'ד בלבנון.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר בלבנון. רויטרס
לא ישליך אבן לעבר ישראל. אחמדינג'ד הבוקר בלבנון/רויטרס

אחמדינג'ד הגיע לביקור בן-יומיים בלבנון, במהלכו ישתתף בעצרת שארגן לכבודו חיזבאללה ברובע הדאחייה בביירות ויבקר במעוזי חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף צפוי להיפגש עם ראש הממשלה סעד חרירי, עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי ועם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. זהו ביקורו הראשון במדינה מאז נבחר לנשיא ב-2005. לפני צאתו ללבנון אמר אחמדינג'ד כי "לבנון היא מרכז ההתנגדות".

את פניו של אחמדינג'ד בשדה התעופה קיבלו יושב ראש הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, שר החוץ עלי שאמי, השר מטעם חיזבאללה מוחמד פניש, חברי פרלמנט והשגריר האירני בלבנון. אחמדינג'ד עושה את דרכו לארמון הנשיאות בביירות, שם ייפגש עם עמיתו הלבנוני מישל סלימאן.

מחמוד אחמדינג'ד בביקור בלבנון. רויטרס
מחמוד אחמדינג'ד בביקור בלבנון/רויטרס

בניגוד לדיווחים מהימים האחרונים, אחמדינג'ד לא ישליך אבן לעבר ישראל במהלך ביקורו בדרום המדינה והוא אף לא מתכוון לבקר בשער פאטמה שעל גדר הגבול עם ישראל. אל אחמדינג'ד צפויים להתלוות מספר שרים מממשלתו ואנשי עסקים אירנים. מזכ"ל חיזבאללה בירך את אחמדינג'ד לרגל ביקורו והודה לו על הסיוע הרב שהעניקה אירן ללבנון במהלך השנים, בעיקר לאחר מלחמת לבנון השנייה.

אזרחי לבנון מקבלים את פניו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. רויטרס
אזרחי לבנון מקבלים את פניו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד/רויטרס

"אחמדינג'ד לא ישוב כשם שבא"

אתמול פרסם ארגון לבנוני-סוני בשם "גדודי עבדאללה עזאם" איומים לפגוע בנשיא אירן. "ביקורו הצפוי של אחמדינג'ד בלבנון הוא צעד מסוכן מאד שנתפס בעינינו כהתגרות קשה בכל סוני במדינה", נמסר בהודעת הארגון שאף איים כי "אחמדינג'ד לא ישוב כשם שבא". הארגון הסוני, שבעבר אף שיגר טילים מדרום לבנון לעבר ישראל, מבהיר בהודעתו כי אם אחמדינג'ד יגיע, לבנון "תרעד".

נשיא אירן מחמוד אחמדי'נג'ד מבקר בלבנון. רויטרס
נשיא אירן מחמוד אחמדי'נג'ד מבקר בלבנון/רויטרס

חברי פרלמנט אירנים הביעו שביעות רצון מביקור נשיאם בלבנון ואמרו כי "כאשר אנחנו רואים שהאויב מציג תפיסה כזו לגבי הביקור, אנו יכולים להבין מהם החשיבות והערך של הביקור ולהסיק עתה כמה זה גורם להם לרעוד מפחד".

עדכון ראשון: 07:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully