וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביקור אחמדינג'ד בלבנון - רעידת אדמה"

חברי פרלמנט באירן הביעו את שביעות רצונם מביקורו הצפוי של נשיאם מחר בלבנון, שלטענתם "גורם לציונים לרעוד מפחד". אחמדינג'ד עצמו שוחח עם מנהיגים ערבים והרעיף שבחים על "עמידתו האיתנה של העם הלבנוני הלוחם בעימות מול היישות הציונית"

"ביקור אחמדינג'ד בלבנון יכול להתפרש כ'רעידת אדמה מדינית' שתוביל להשמדת ישראל", כך אמר היום (שלישי) חבר הוועדה לביטחון לאומי ולמדיניות החוץ בפרלמנט האירני, מחמוד אחמדי ביקאש, בהתייחסו לביקורו הצפוי של נשיא אירן מחר בלבנון. "הביקור כבר גרם ליותר פחד בקרב הציונים מאשר לשמחה בקרב הלבנונים", הוסיף ביקאש.

ביקאש הסביר לסוכנות הידיעות האירנית "פארס" כי "כאשר אנחנו רואים שהאויב מציג תפיסה כזו לגבי הביקור, אנו יכולים להבין מהם החשיבות והערך של הביקור ולהסיק עתה כמה זה גורם להם לרעוד מפחד". הוא הבהיר כי הביקור מראה את התמיכה של העם האירני במאבק הלבנוני.

גם ראש הוועדה, עלא א-דין בורוג'רדי, הבהיר כי הלחץ שהפעילו ישראל וארצות הברית על מנת למנוע את הביקור מוכיח שלביקור יש השפעה ברמה אזורית. "בנוסף לחיזוק הקשרים בין שתי המדינות, הביקור של אחמדינג'ד בלבנון מהווה גיבוי חזק להתנגדות הלבנונית", הבהיר בורוג'רדי.

יצירת חזית בין ביירות לטהרן

אחמדינג'ד עצמו קיים הערב שורה של שיחות טלפון עם מנהיגי העולם הערבי, בהם נשיא סוריה אסד, עבדאללה מלך ירדן ועבדאללה מלך ערב הסעודית. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האירנית אירנ"א, בשיחות אלה הרעיף אחמדינג'ד שבחים רבים על "עמידתו האיתנה של העם הלבנוני הלוחם בעימות מול היישות הציונית". אחמדינג'ד הבהיר כי מטרתו העיקרית בביקורו בלבנון היא יצירת חזית אחידה בין ביירות לטהרן.

נשיא אירן יגיע מחר לביקור בן יומיים בלבנון, במהלכו הוא ייפגש עם ראש הממשלה סעד חרירי, הנשיא מישל סלימאן יו"ר הפרלמנט נביה ברי ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בין היתר צפוי אחמדינג'ד להשתתף בעצרת המונים ברובע הדאחייה בביירות שארגן לכבודו חיזבאללה, וביום חמישי הוא צפוי לבקר בדרום לבנון ולסייר במעוזי חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully