וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: היהודים מפנים כתף קרה לאובמה

סקר חדש שנערך בקרב יהודי ארה"ב מצביע על ירידה בתמיכה הכללית בנשיא ברק אובמה ובדרך בה ממשלו מנהל את יחסיו עם ישראל. לעומת זאת, רה"מ נתניהו זוכה לעלייה בתמיכה

תמיכת היהודים בארה"ב בנשיא ברק אובמה נמצאת בירידה, כך עולה מסקר שנערך באחרונה. אתר החדשות היהודי JTA.COM פרסם היום (שלישי) כי התמיכה בתפקודו של ברק אובמה כנשיא ירדה ל-51%, זאת לעומת 57% בסקר זהה שנערך בחודש מרץ.

לגבי הדרך בה ממשל אובמה מנהל את יחסי ארה"ב-ישראל, 49% מהנשאלים ענו כי הם תומכים בממשל, לעומת 45% שאינם תומכים. הסקר נערך בידי "הוועדה היהודית אמריקאית" בפעם השנייה בתוך שנה. בסקר הקודם, 55% מהנשאלים תמכו בנשיא ו-37% לא תמכו. כ-78% מיהודים ארצות הברית הצביעו עבור אובמה בבחירות לנשיאות ב-2008.

לעומת אובמה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו זוכה לעלייה בתמיכה. 62% מהנשאלים ענו שהם תומכים בדרך בה נתניהו מטפל ביחסים בין ארה"ב לישראל, לעומת 57% בסקר הקודם. 27% לא תמכו, לעומת 30% בסקר הקודם.

גם המדיניות האמריקאית כלפי אירן זוכה לירידה בתמיכה בקרב יהודי ארה"ב. 43% מהנשאלים תומכים בדרך בה מטפל הממשל בסוגית הגרעין האירני, לעומת 47% בחודש מרץ. כמו כן, כ-59% תומכים ו-35% מתנגדים לפעילות צבאית אמריקאית על מנת לעצור את תכנית הגרעין של אירן. בנוסף, 70% תומכים וכ-26% מתנגדים לפעילות צבאית של ישראל. לגבי הקמת מדינה פלסטינית, מספר התומכים והמתנגדים נותר על כנו – 48% מהנשאלים היו בעד לעומת 45% נגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully