וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: פרס נובל למתנגד המשטר - חוסר כבוד

בייג'ינג תקפה את ההחלטה להעניק פרס נובל לשלום לליו שיאבול, מתנגד המשטר המרצה עונש במאסר, בטענה שהיא מפגינה "חוסר כבוד" כלפי מערכת המשפט שלה. בתוך כך, רעייתו של הזוכה אמרה כי הוא ביקש ממנה לקבל את הפרס בשמו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

סין גינתה היום (שלישי) את ההחלטה להעניק את פרס נובל לשלום למתנגד המשטר הסיני ליו שיאבו. לטענת דובר משרד החוץ הסיני, ההחלטה מעידה על חוסר כבוד למערכת המשפט של סין ולא תהיה לה השפעה על הכיוון של המערכת הפוליטית במדינה. "הענקת פרס נובל לשלום לפושע המרצה עונש מעידה מראה על חוסר כבוד למערכת המשפט של סין", אמר מא ז'אושו במהלך תדרוך העיתונאים השבועי שהוא מקיים.

הדובר אף תקף פוליטיקאים ברחבי העולם שתמכו בהחלטה. לדבריו, "מספר פוליטיקאים במספר מדינות מנצלים את ההזדמנות הזאת להפנות אצבע מאשימה לעבר סין".

ליו, בן 54, מרצה עונש מאסר של 11 שנים בבית סוהר בגין השתתפות בכתיבת מסמך שקרא לרפורמות דמוקרטיות נרחבות במדינה. בהחלטה שיבחה ועדת פרס הנובל את ליו על "מאבקו הלא-אלים הממושך למען זכויות אדם בסיסיות בסין. הוועדה מאמינה זה זמן רב כי ישנו קשר עמוק בין זכויות אדם לשלום".

בתחילת השבוע נאסר על רעייתו של ליו לצאת מביתה ולהתראיין. היום היא אמרה כי בעלה ביקש ממנה לנסוע לנורבגיה ולקבל את הפרס בשמו, אולם היא אינה יודעת אם תקבל לכך אישור מהממשלה הסינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully