וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: זו העת להרחיב את בסיס הממשלה

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה קרא לנתניהו ולבני לאחד כוחות למען התהליך המדיני. לדבריו, "שלום צריך לעשות – לא מספיק לדבר עליו". קדימה בתגובה: לא נספק לו תעודת כשרות לישיבתו בקואליציה

מערכת וואלה!

(צילום: יגור מזור, עריכה: עידן גוראל)

שר הביטחון אהוד ברק נאם היום (שלישי) בכנס הכלכלי-חברתי של משרד התמ"ת ובין היתר דיבר בו על המשא ומתן המדיני ועל הצורך בהרחבת הקואליציה על ידי צירופה של קדימה. "שלום הוא לא רק יעד מופשט. הוא מקרין על המציאות הכלכלית ועל ההזדמנויות הכלכליות המידיות. ההסדר המדיני הוא חיוני לכלכלת ישראל. אני מאמין כי הדבר אפשרי ותלוי ביכולתם של מנהיגים לפעול בכל הרצינות והאחריות", אמר ברק בכינוס שנערך בקריית שדה התעופה.

שר הביטחון הוסיף ואמר כי "אם הדרישה אומרת הרחבת בסיס הממשלה - זו העת לעשות זאת". ברק פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני ואמר: "שלום צריך לעשות – לא מספיק לדבר עליו".

דובר מפלגת קדימה מיהר להגיב לדברי ברק ואמר: "רק אתמול הטיל ברק ספק גדול על רצינות כוונותיה לשלום של הממשלה אותה הוא הקים והיום הוא רוצה שקדימה תספק לו תעודת כשרות להמשך ישיבתו שם. קדימה עומדת על עקרונותיה מאז הבחירות ועד היום, הם לא השתנו, ובין אם ברק אוהב את זה או לא - זו הקואליציה אותה בחר נתניהו, זו הקואליציה אותה הקים ברק ואת הקואליציה הזו קדימה מתכוונת להחליף".

"ממשלת ישראל לא יכולה לבעוט בעולם"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, שנאמה אף היא בכנס, אמרה קודם לכן בנאומה כי "מי שחושב שבגלל שכלכלת ישראל חזקה, ממשלת ישראל יכולה לעשות מה שהיא רוצה במדיניות שלה ולבעוט בכל העולם – זה פשוט חוסר אחריות מהמעלה הראשונה וחוסר הבנה". לבני תקפה את שר החוץ אביגדור ליברמן ואמרה, כי "קיים קשר ברור וישיר בין מדיניות חוץ וכלכלה. כאשר מתנהגים בצורה כל כך קשה לשרי חוץ שמגיעים לישראל, קשה לראות איך בדיון הבא על שדרוג היחסים בין ישראל לאירופה אותם שרים שתמכו בכך לא יבואו בגישה שונה".

לבני הוסיפה, כי "מערכת היחסים בין ישראל לארצות הברית קריטית לביטחונה של ישראל, יש לי ביקורת קשה על העימותים שמרשה לעצמו ראש הממשלה לערוך עם ארצות הברית, זאת לעומת איזה שהוא עימות, ולו קטן, עם חבריו בקואליציה. לישראל חשוב שארצות הברית תהייה חזקה ושנשיאה יהיה חזק, וכל מי שמסיבות פוליטיות מקווה לחולשתו של נשיא ארה"ב – לא מבין מה זה עלול לגרום לישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully