וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: די לאשליות, אין סיכוי לשלום בקרוב

יום לאחר שנתניהו הצהיר בכנסת כי ישראל חותרת להסדר עם הפלסטינים, הבהיר המשנה לרה"מ: "איני מכיר שר בשביעייה שחושב שאפשר להגיע להסדר בעתיד הנראה לעין". הוסיף: "אין סיכוי להכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית"

"אין סיכוי להכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית". כך אמר הבוקר (שלישי) המשנה לראש הממשלה והשר משה (בוגי) יעלון (ליכוד) בראיון לגלי צה"ל. לדבריו "הדרישה להכרה איננה דרישה חדשה של הממשלה. הפלסטינים פשוט לא מוכנים להכיר בישראל, כי הם לא מכירים בקיומו של העם היהודי".

יעלון הוסיף, כי "הפלסטינים אינם מוכנים גם לקץ התביעות ההדדיות. מאז אוסלו הם לא מוכנים להגיד שיהיה סוף לסכסוך". כשנשאל השר האם משמעות הדבר היא שהשיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית הן בזבוז זמן, אמר יעלון: "איננו רוצים לשלוט בפלסטינים. אבל אין טעם לדבר על גבולות כשהם רק מקבלים ולא נותנים כלום. הם לא זזו מילימטר בדעותיהם, ועד כה קיבלנו רק טרור תמורת שטחים. אנחנו בממשלה מנסים לשנות את הקונספציה הזאת".

המשנה לראש הממשלה הדגיש, כי "לפי מפת הדרכים הפלסטינים צריכים לעבור רפורמה חינוכית ולהכיר במדינת ישראל. אולם הפלסטינים עד היום מכחישים את הזיקה בין עם ישראל וארצו. מבחינתם, הכיבוש החל ב-1948 ולא ב-1967. כך חושב לא רק החמאס אלא גם אבו מאזן. צריך להשתחרר מאשליות... אינני מכיר שר בשביעייה שחושב שאפשר להגיע להסדר בעתיד הנראה לעין. ברק אמר את זה גם לתקשורת בעבר".

"הסתבר לי שאין נכונות להכרה או לסיים את הסכסוך"

יעלון הוסיף כי "האתגר האסטרטגי מספר אחד של ישראל הוא אי הנכונות של הפלסטינים להכיר בזכותנו להתקיים כמדינת לאום". לדבריו, "אין פה שאלה של עקיפה מימין. זו ההתפכחות שלי. כראש אמ"ן הסתבר לי שאין נכונות להכרה או לסיים את הסכסוך".

דברי יעלון נאמרו על רקע נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח כנס החורף של מושב הכנסת החדש. נתניהו אמר אתמול כי "אם ההנהגה הפלסטינית תאמר לעמה שהיא מכירה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אהיה מוכן לכנס את ממשלתי ולבקש השהיה נוספת של הבנייה". ראש הממשלה הוסיף, כי "כשם שהפלסטינים מצפים שאנו נכיר במדינה הפלסטינית כמדינת הלאום שלהם, כך אנו מצפים שהם יכירו במדינת ישראל כמדינת הלאום שלנו. אין ספק שצעד כזה מצד הרשות יהווה צעד בונה אמון. לצערי, עד עכשיו הפלסטינים לא נענו לקריאתי זו, וארה"ב מנסה דרכים אחרות כדי להבטיח את קידום השיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully