וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומ"ץ: הסמפכ"ל ביקש לשנות דו"ח לטובתו

תנועת אומ"ץ פנתה במכתב למח"ש בו היא טוענת כי הגיע לידיה מידע לפיו סגן המפכ"ל אילן פרנקו ביקש לשנות לטובתו דו"ח העוסק בפרשת "השוטרים הנוקמים" מנהריה. המשטרה: טענה הגובלת בלשון הרע

תנעות אומ"ץ פנתה הבוקר (שני) במכתב לראש המחלקה לחקירות שוטרים, הרצל שבירו, בדרישה לחקור מידע שנתקבל על התנהלות סמפכ"ל המשטרה, ניצב אילן פרנקו, בטיפול בדו"ח פנימי של המשטרה על פרשת "השוטרים הנוקמים" מנהריה. לטענת אומ"ץ, הסמפכ"ל קיבל לעיונו את טיוטת הדו"ח וביקש לשנות את האמור בדו"ח, בכל הקשור אליו, והדו"ח אכן שונה לשביעות רצונו.

במכתב שנשלח למח"ש מצוין כי לאומ"ץ הגיע מידע לפיו על שולחנו של סמפכ"ל המשטרה, ניצב אילן פרנקו, מונח בימים אלו דו"ח משטרתי פנימי העוסק בממצאי, מסקנות והמלצות דו"ח הוועדה הפנימית שהוקמה במשטרה על מנת לבחון את אירועי הפרשה בצפון הארץ המכונה "פרשת השוטרים הנוקמים מנהריה".

לפי המכתב, לאומ"ץ נודע ממקורות מהימנים כי הסמפכ"ל קיבל לעיונו את טיוטת הדו"ח, וביקש לשנות את האמור בו בכל הקשור אליו. "לאור הבקשה', שנתקבלה כמובן כפקודה, נודע לנו, כי אכן שונה האמור בדו"ח, שינוי מהותי, לשביעות רצון הסמפכ"ל", נכתב במכתב.

במכתב מצוין כי אם הדברים נכונים, הרי שמדובר לכאורה בשימוש לרעה בכוח המשרה, בהפרת אמונים. בידוי ראיות, שיבוש מהלכי חקירה, שיבוש מהלכי משפט, התערבות וטיפול תוך ניגוד עניינים, וכן קיים חשש ממשי לעיוות דין או לעינוי דין. לבסוף, מבקשת אומ"ץ לפתוח חקירה מקיפה בעניין.

"תנועת אומ"ץ חוטאת לאמת"

דובר המשטרה מסר בתגובה כי "פניית עמותת אומ"ץ בו זמנית למח"ש ולאמצעי התקשורת בימים אלה, מצביעה על פעילות המונעת ע"י אינטרסים זרים, חוטאת לאמת. וגובלת בלשון הרע". במשטרה ביקשו להזכיר כי "השוטרים הורשעו ביולי 2009 בביהמ"ש המחוזי, אשר המליץ למשטרה לבדוק את תפקוד רשויות האכיפה בנהרייה. בנובמבר אותה שנה מינה המפכ"ל צוות רב משתתפים בראשות הסמפכ"ל. תפקידי הצוות היו בחינת כלל הפעולות המערכתיות בלבד (לא האישיות) שנקטה המשטרה באותה עת וכן להמליץ על פעולות ארגוניות צופות פני עתיד. לפיכך, כל הטוען בדבר שינוי מסקנות אישיות, כביכול, הנוגעות לניצב פרנקו או מי מבעלי התפקידים הנוגעים, טועה ומטעה. אכן, טיוטת העבודה הוצגה למפכ"ל אולם הדו"ח הסופי נכתב בימים אלו וטרם הוצג למפכ"ל ולסגל הפיקוד הבכיר.

חמשת השוטרים מנהריה שהורשעו בהנחת מטענים בביתו של העבריין מיכאל מור בפרשה שנקראה "עבריינים במדים", אמורים להפגש היום לבקשתם עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בלשכתו בירושלים. השוטרים מתכוונים לבקש מהשר את דו"ח המשטרה בעניינם כדי שיסייע בידיהם בפנייתם לנשיא המדינה לקבלת חנינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully