וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדים פלסטינים מקבלים כסף לזריקת אבנים"

פנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

11.10.2010 / 11:27

בעקבות אירוע דריסתם של שני ילדים פלסטינים שיידו אבנים לעבר מנכ"ל עמותת אלע"ד, נערך בכנסת דיון סוער. ח"כ דני דנון טען כי הילדים מקבלים כסף עבור השתתפותם בידויי האבנים. ח"כ א-סנע התעמת עם ח"כ בן ארי והורחק מהדיון

מגד גוזני

יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ דני דנון התייחס הבוקר (שני) לסרטון בו נראה מנכ"ל עמותת אלע"ד, דוד בארי דורס שני ילדים פלסטינים שיידו לעברו אבנים. לדברי דנון, הילדים מקבלים תשלום עבור השתתפותם בידויי האבנים. כמו כן, במהלך הדיון פרץ עימות בין חברי הכנסת טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) ומיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) בעקבותיו הורחק א-סנע מהדיון.

דנון אמר בישיבה כי "כולנו ראינו תקריות קשות בימים האחרונות. דודל'ה (דוד בארי. פ.ו) הותקף בסלעים על ידי ילדים. אנחנו רואים ילדים לוקחים חלק בפעילות עבריינית וחבלנית. קיבלתי שני טלפונים לפני שבוע מנציג עמותת עיר דוד שאמר שמשתמשים בילדים בתשלום".

ח"כ א-סנע התפרץ לדברי דנון ואמר כי "הנושא הוא ההשתוללות של המתנחלים". בתגובה, קרא לעברו ח"כ מיכאל בן ארי: "הנושא הוא הפלסטינים הרוצחים. אל תעשה פרובוקציות". א-סנע אמר בתגובה: "אין לי ויכוח איתך, פאשיסט אחד".

"זו וועדה למען הילד או נגדו?"

בן ארי המשיך לתקוף את א-סנע ואמר: "מה יש לכם לעשות כאן, אויבים? המחבל הזה בא לעשות פה פרובוקציה". א-סנע אמר בתגובה ליו"ר הוועדה דנון, כי "ההגדרה היא הפגיעה של המתנחלים בילדים חסרי ישע, מתנחלים פולשים שזורעים שנאה. אתה עושה שימוש ציני בוועדה למען הילד, זו ועדה למען הילד לא נגד הילד. אתה הופך את זה לוועדה נגד ילדים למען ההתנחלויות".

בן ארי הגיב לדבריו של א-סנע, ואמר: "אתם משתמשים בילדים כרוצחים". דנון בתגובה הוציא את א-סנע מהדיון, וא-סנע קרא לעברו: "אתה עושה שימוש ציני בוועדה. זה ועדה למען הילד או למען המתנחלים?" אז הוא פנה לבן ארי ואמר: "אתה הפרצוף של הכנסת. אוי ואבוי למדינה שאתה פרצוף שלה". בתגובה, אמר בן ארי: "נכון, ותאכל את הלב".

נציג המשטרה אמר בדיון כי "היו כארבעה אירועים ביום. מתחילת חודש יולי עד כה נעצרו 76 חשודים, מתוכם 30 נערים. נגד 17 הוגשו כתבי אישום. המשטרה מנסה למנוע את הישנות האירועים החמורים הללו, אם בתגבור האירועים בשטח או בהידברות עם כל הגורמים באזור. אם יש ילד מתחת לגיל אחריות פלילית, מזמינים את ההורים למקום. היו אירועים מעטים מאוד שנתנו לילדים פיצוי כזה או אחר כדי שיתפרעו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"פשוט תירו להם בראש"

במהלך הדיון הוצגו סרטונים, בהם נראים ילדים ערבים מנפצים שמשות של רכבים וזורקים אבנים על רכבים יהודיים. ח"כ דנון הציג תמונות בהן נראה ילד כבן 9, מנפץ שמשה של רכב שהוא זיהה כיהודי בשער האשפות, בדרך לבית הספר.

בדיון השתתף גם יו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" מאיר אנדור שנרגם באבנים לפני מספר ימים, בעת ששב מאזכרה בהר הזיתים. אלמגור סיפר כי, "אני ורעייתי יצאנו בבוקר מהר הזיתים ונקלענו לפקק תנועה. ראיתי קבוצה של בני נוער וילדים וגם מבוגרים. ראיתי שהם בולשים אחרי המכונית וקיוויתי שלא יזהו אותי. פתאום שמעתי קול נפץ עז. אשתי התחילה לבכות ולרעוד. אבן גדולה פגעה בשמשה הקדמית. נפגעתי בראש מצד ימין, הייתי שותת דם. בעבר חילצתי ערבים, ציפיתי שיבואו לעזור. שום דבר. וגם משטרה לא הייתה שם. חזרנו למנדט הבריטי".

בהמשך, קרא ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) לעבר חברי הכנסת מהימין: "אתם חבורת סוציופתיים". בתגובה קרא לעברו בן ארי: "חבורת רוצחים". טיבי המשיך וקרא: "להבדיל מחברות הפנאטיים פה, כשהיה נפגע ילד יהודי גיניתי. מישהו פה גינה הרג של ילדים פלסטיניים? כל ילד שזורק אבן דורסים אותו? אתה מטורף? למה לדרוס? לירות כדור בראש", אמר בנימה צינית.

טיבי פנה לדנון ואמר: "הוועדה הזאת צריכה פסיכיאטר מלווה כי אתם מטורפים. צריך להעמיד אתכם לדין. אתם חבורה של פנאטיים. אתם בחנגה של מסטולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully