וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דנון: בסילוואן עושים שימוש ציני בילדים

בעוז ווליניץ

10.10.2010 / 19:40

יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ דני דנון מכנס דיון מיוחד בעקבות האירוע בו נדרסו שני ילדים מסילוואן על ידי יו"ר עמותת אלע"ד דוד בארי. "יש לזמן את הורי הילדים לחקירה מידית, הם עושים שימוש ציני בילדיהם"

יושב ראש עמותת אלעד, דוד בארי, שדרס ביום שישי שני ילדים שיידו לעברו אבנים במזרח ירושלים, יגיע מחר (ראשון) בבוקר לדיון בוועדה לזכויות הילד. אולם הדיון, אותו מכנס יושב ראש הוועדה, ח"כ דני דנון (ליכוד), לא יעסוק בדריסת הילדים, אלא דווקא בנושא מעורבות ילדים ביידוי אבנים בסילוואן.

לדברי ח"כ דנון, "אין זו הפעם הראשונה שהאוכלוסייה הערבית בסילוואן עושה שימוש מסוכן וציני בילדים ושולחת אותם להתעמת עם עוברי אורח יהודים". דנון הוסיף כי "יש לזמן את הורי הילדים שהשתתפו בתקרית ביום שישי לחקירה מידית. עלינו לפעול בכל הדרכים להפסקת נוהג השלכת האבנים על ידי ילדים בשכונה".

רכב ישראלי דרס שלושה ילדים פלסטינים שיידו אבנים בסילוואן. מגד גוזני
"לפעול להפסקת השלכת אבנים"/מגד גוזני

מוקדם יותר היום קרא ח"כ ישראל חסון (קדימה) לקיים בהקדם דיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת בעניין. לדבריו, "מטרת הדיון היא לבצע בדיקה ופיקוח פרלמנטריים על האופן שבו פועלים כוחות הביטחון כדי להבטיח את הסדר הציבורי, את הביטחון האישי ואת מימוש הריבונות הישראלית במקום שנמצא כ-200 מטרים מהכותל המערבי". חסון ציין, כי "הצעתנו באה לאחר האירוע המקומם שבו תקפו רעולי פנים את מר דוד בארי ובנו במארב מתוכנן היטב שאליו הוזמנו צוותי תקשורת".

ביום שישי נפצעו שני ילדים פלסטינים, בני 10 ו-11, תושבי שכונת סילוואן, באורח בינוני לאחר שנדרסו על ידי דוד בארי, מנכ"ל עמותת אלע"ד לייהוד שכונת סילוואן ותושב אחת ההתנחלויות באזור. השניים יידו אבנים לעבר רכבו של בארי שעבר בשכונה, והוא בתגובה דרס אותם. השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מוקסד באזור.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully