וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא פרסמתי הספר כדי להסיט תשומת לב ממשפטי"

אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות פרסום פרק מספרו החדש, אומר רה"מ לשעבר אולמרט כי הדבר לא נעשה בכדי להסיט את הזרקור הציבורי מהמשפט שמתנהל נגדו. "אני לא מתכוון לייפות שום דבר"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט דחה הבוקר (שני) את הטענות כי פרסם את הפרקים הראשונים מתוך ספרו כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית ממאבקיו המשפטיים. בראיון לגלי צה"ל, אמר אולמרט כי "כשכותבים זיכרונות אישיים יש שתי אפשרויות, או לעגל את הדברים ולשייף אותם או לכתוב את הסיפור כפי שהוא באמת. אני גזרתי על עצמי שאני לא מתכוון לייפות שום דבר ולא להקל על עצמי או על אף אחד אחר".

ראש הממשלה לשעבר סירב לפרט מה הייתה כוונתו כשכתב ש"גורמים בישראל ניסו לסכל מאמצים ביטחוניים אמיצי לב", אך הדגיש: "אילו הייתי מספר את כל מה שקרה, העניין היה מחזק מאוד את תדמיתי".

פרק מספרו של אולמרט פורסם בחודש שעבר ועורר סערה במערכת הפוליטית. בפרק שפורסם ב"ידיעות אחרונות", כתב ראש הממשלה לשעבר: "ברק פנה אליי פעמים רבות בבקשות ובהפצרות כי אפטר את עמיר פרץ ואמנה אותו במקומו. הוא טען שעמיר אינו מתאים לתפקיד... הייתי כל כך המום מהמפגן הזה של האי הלויאליות, שמתוך סקרנות שאלתי כמה מבכירי מפלגתו של ברק מה הם חושבים על ההצעה".

אולמרט המשיך וכתב כי "כולם, עד האחרון שבהם - כולל פואד בן אליעזר, שאמר לי כי הוא תומך מובהק של ברק ויעשה הכל כדי שייבחר בפריימריז של המפלגה - הבהירו כי אם אפטר את עמיר פרץ, הם יפרשו מיד מהקואליציה".

"התבטאויות פתטיות"

לאחר פרסום הפרק התייחס אולמרט לסערה שעוררו דבריו. אולמרט אמר כי "ביומיים האחרונים הרוחות סערו עקב קטעים ראשונים שפורסמו מזיכרונותיי. כשאנשים כותבים, יש תמיד איזשהי התלבטות של כמה אתה רוצה להיות חשוף, לומר את הדברים כפי שהיו בדיוק, וכמה אתה רוצה לעגל פינות, כדי לא להיכנס להתגוששויות. החלטתי לכתוב את הדברים בדיוק כפי שהיו ולא אסטה מהדברים".

אולמרט אמר עוד כי "אם כותבים זיכרונות, וכותבים איך קמה קדימה, לא ייתכן שלא אספר מי רצה ומי לא רצה להצטרף, מי התחנן להצטרף ומי לא נכנס ולאחר מכן קרה לה 'מפלגה של פליטים', כי אולי הוא לא זכה להיכנס לאותה 'מפלגה של פליטים'. אפשר להחליק דברים, לא לציין מי יזם מהלכים ביטחוניים ומי ניסה לסכל בדרכים תככניות. כל מילה שנכתבה מתועדת, אמיתית ונכונה. לפעמים נעימה ולפעמים לא נעימה. האמת בסוף מנצחת".

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק התייחס אז לדברים ואמר כי "מדובר בהתבטאויות פתטיות שאינן ראויות לתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully