וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: מועמד לקונגרס לבש מדים נאצים

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי ריץ' איוט, מועמד רפובליקאי לקונגרס האמריקאי, היה חבר בקבוצה ששחזרה קרבות של ה'אס.אס' ואף הצטלם במדים נאצים. איוט: "מדובר בעניין היסטורי בלבד"

ריץ' איוט, מועמד רפובליקאי לקונגרס האמריקאי, נהג ללבוש מדים של הצבא הנאצי ולהשתתף בשחזורי אירועים מתקופת שלטונו של הרייך השלישי. כך פורסם היום (ראשון) בתקשורת בארצות הברית.

על פי הדיווחים בארה"ב, איוט, המועמד לנציג המחוז התשיעי של מדינת אוהיו לקונגרס, השתייך לקבוצה בשם "ויקינג" אשר חבריה נהגו לשחזר את מעשיה של יחידת אס.אס באותו השם, שפעלה בחזית המזרחית במלחמת העולם השנייה. חברותו בקבוצה לא מוזכרת באתר האינטרנט של מסע הבחירות שלו ותמונותיו אף הוסרו מאתר "ויקינג".

בשיחה עם אתר חדשות אמריקאי אישר איוט כי השתייך לקבוצה במשך מספר שנים אך הוסיף כי התעניינותו בגרמניה הנאצית היתה היסטורית וטען כי אינו תומך בנאציזם. איוט הוסיף כי באתר של קבוצת "ויקינג" יש הבהרה כי מדובר "בעניין היסטורי בלבד במלחמת העולם השנייה".

רצה לחזק הקשר עם בנו

איוט אמר עוד כי "תמיד חשבתי שזה מרתק, שהמדינה הקטנה הזו באופן יחסי השיגה כל כך הרבה מבחינה צבאית. הם השתלטו על רוב אירופה ורוסיה ונדרש מאמץ משולב של העולם החופשי על מנת להביס אותם. מנקודת מבט היסטורית זה דיי מדהים".

לדבריו הוא הצטרף לקבוצה כדי לחזק את הקשר עם בנו. הוא הוסיף כי שמו ותמונותיו הוסרו מהאתר של הקבוצה לא משום שדאג שהדבר יפגע בקריירה הפוליטית שלו, אלא מכיוון שעזב את הקבוצה לפני שלוש שנים לאחר שבנו איבד בה עניין. הוא הוסיף כי הוא מקווה שהשתתפותו בפעילויות הקבוצה לא תגרום למצביעים ובמיוחד מצביעים יהודים לא לבחור בו. "הם צריכים לקחת את זה בקונטקסט הנכון. יש שחזורים של כל דבר. לא ניתן יהיה לעשות שחזור של מלחמת האזרחים אם אף אחד לא ישחק את תפקיד חיילי הקונפדרציה. אני מקווה שהמצביעים יראו את זה בהקשר הנכון של עניין במלחמת העולם השנייה. זה כל מה שזה".

הרב משה סאקס מקהילת בני ישראל הנמצאת במחוז בו מתמודד איוט באוהיו אמר כי "כל שחזור או האדרה של גרמניה הנאצית הוא בלתי מקובל בעינינו ונעשה בטעם רע אם לא פוגעני. אני חושב שהתגובה פה תהיה מאוד שלילית ולא רק בקרב הקהילה היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully