וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון מורדים באירן: חטפנו בכיר בתכנית הגרעין

הארגון הסוני ג'ונדאללה טוען כי לכד עובד בכיר בתחנת הכוח הגרעינית בעיר איספהאן וקיבל ממנו מידע על מאמצי אירן לייצר פצצה גרעינית. אולם השלטונות האירניים טוענים: לא מדובר בבכיר, החטוף הוא נהג שפוטר

ארגון אופוזיציה באירן טוען כי הצליח באחרונה ללכוד בכיר בתכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית ולקבל ממנו מידע על המאמצים לייצר פצצה גרעינית. לטענת ארגון המורדים הסוני ג'ונדאללה, הבכיר - אמיר חוסיין שירבני - נלכד בתחנת הכוח הגרעינית בעיר איספהאן שמדרום לטהרן ומסר מידע על אישים ואתרים חשאיים הקשורים לתכנית הגרעין.

אולם בארגון האירני לאנרגיה אטומית מכחישים כי מדובר בבכיר בתכנית הגרעין של אירן. דובר הארגון, חמיד חדאם קאימי, מסר כי שירבני עבד במשך זמן קצר כרתך ולאחר מכן כנהג עבור אחת מחברות הקבלן של הארגון האירני לאנרגיה אטומית.

לטענת הארגון, שירבני פוטר מעבודתו בשל היעדר כשירות ובעת חטיפתו הוא לא עבד בארגון האירני לאנרגיה אטומית . דובר הארגון הוסיף, כי שירבני נחטף בשל סיבות אשר אינן קשורות לתוכנית הגרעין של אירן.

גם סגן שר הפנים האירני, עלי עבדלאהי, דחה את טענת ג'ונדאללה וציין כי ארגון המורדים דרש ממשפחתו של שירבאני כופר בגובה שני מיליוני דולרים. "כאשר אף אחד ממשפחתו לא ניסה לשחררו, הארגון פרסם הודעה באתר האינטרנט שלו לפיה הוא עובד של מתקן הגרעין באיספהאן", אמר סגן השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully