וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחסלי מבחוח השתמשו בזהות חלל צה"ל"

לפי תחקיר של העיתון "וול סטריט ג'ורנל", אחד החשודים בחיסולו של בכיר חמאס בדובאי השתמש בזהותו של יהודה לוסטיג, שנפל בקרבות בחצי האי סיני במלחמת יום הכיפורים. מצוד בינלאומי מתנהל אחר החשוד

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס)

תחקיר של העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל", שפורסם בסוף השבוע, העלה פרטים חדשים על חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח שאירעה בחודש ינואר בדובאי. לפי התחקיר, אחד החשודים בחיסול השתמש בשמו של חייל צה"ל שנהרג במלחמת יום הכיפורים.

העיתון דיווח כי משטרת דובאי פתחה במצוד בינלאומי אחר החשוד, אשר הגיע למבוי סתום. החשוד, ששכר רכב בדובאי על שם "מר לוקווד", מכונה למעשה "יהודה לוסטיג", ורק ב-1994 שונה שמו ל-לוקווד, ככל הנראה על מנת לא לעורר חשד במהלך נסיעותיו במזרח התיכון.

עם זאת, מבדיקת רישומי צה"ל, יהודה לוסטיג נפל לפני 37 שנים במלחמת יום הכיפורים. על פי הדיווח, לוסטיג נולד בגלזגו בשנת 1948 והיה בעל דרכון בריטי, בו הוא השתמש כדי להיכנס לדובאי. לוסטיג מוזכר בשישה רישומי זיכרון של צה"ל, ביניהם הספד רשמי באתר האינטרנט של משרד הביטחון. על פי ההספדים, נהרג לוסטיג בהפגזות בחצי האי סיני.

נהרג מפגיעת טיל בסיני

באתר האינטרנט של משרד הביטחון נאמר, כי יהודה גויס לצה"ל בתחילת מאי 1966 ושירת בחיל השריון. הוא הוצב באחת החטיבות בתפקיד מש"ק חרמ"ש והשתתף במלחמת ששת הימים, במלחמת ההתשה ובמלחמת יום הכיפורים. במלחמת יום הכיפורים נפגע הנגמ"ש שבו הוא היה מטיל כתף, ולוסטיג וחמישה מחבריו נהרגו.

לפני שבועיים טען מפקד משטרת דובאי, דאחי חלפאן, כי התבצע מעצר של חשוד נוסף בפרשה. לדבריו, החשוד נעצר במדינה מערבית. חלפאן סירב אז למסור כל פרט נוסף וטען כי ישראל איימה על חייו. לדבריו, האיום הראשון התקבל ימים ספורים לאחר שהציג את התמונות בהן נראים אנשי המוסד מסתובבים במלון שבו התבצע החיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully