וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: מו"מ תחת בנייה בהתנחלויות – אבסורד

יו”ר הרשות הפלסטינית הבהיר בכינוס הליגה הערבית בלוב כי יהיה זה ”אבסורד” להמשיך במו”מ, כל עוד ישראל מבצעת ”צעדים טריטוריאליים חד צדדיים”. לדבריו, ללא מטרות ותנאים, תהליך השלום מועד לכישלון

לא ניתן לנהל משא ומתן, כל ישראל ממשיכה לבנות ולהרחיב את ההתנחלויות - כך אמר אמש (שבת) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס הליגה הערבית בלוב. לדבריו, לאחר החלטת ישראל שלא להמשיך את ההקפאה, גם הקהילה הבינלאומית הכירה ב"אבסורד של ניהול מו"מ בנושא הגבולות", כשבאותה העת ישראל מרחיבה את שטחי ההתנחלויות ומבצעת צעדים "חד צדדיים" כדי להגשים את שאיפותיה הטריטוריאליות. הדברים נאמרו על רקע החלטת הליגה הערבית להקפיא את המו"מ, ולתת ארכה של חודש על מנת למצוא פתרון למשבר בשיחות בין ישראל לפלסטינים.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, אבו מאזן טען עוד כי "הקהילה הבינלאומית הבינה זה מכבר, כי כל תהליך שלום מועד לכישלון, כל עוד הוא נעדר מטרות מוגדרות ותנאים לקיומו". יו"ר הרשות ציין כי גם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל היה מודע לעיקרון זה בזמנו, כאשר דרש שסוגיית הגבולות תגיע לכדי הכרעה תוך ארבעה חודשים ממועד פתיחת שיחות הקרבה.

אבו מאזן התייחס לנושא ירושלים וטען כי ישראל מבצעת "טיהור אתני" בעיר, במסגרתו "בתים נהרסים, תושבים מפונים, אדמות מוחרמות והבנייה בהתנחלויות נמשכת – כל אלה על בסיס יומי". הוא ציין כי תהליך זה של "ייהוד העיר לצד הפרדתה" מהווה "הפרה בוטה של ההסכמים וההתחייבויות הבינלאומיות", ומה גם שהוא "מכוון להרס תהליך השלום", לדבריו. עם זאת, אבו מאזן הוסיף כי צוות המו"מ הפלסטיני מברך על "מאמציהם הכנים" של המתווכים האמריקאים, והם פועלים יחדיו כדי להוציא מהכוח אל הפועל את פתרון שתי המדינות.

"הכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67'"

ביום שישי הודיעה הליגה הערבית כי היא תומכת בהחלטת הרשות הפלסטינית להפסיק את המשא ומתן עם ישראל. זאת בעקבות אי חידוש הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ועידת שרי החוץ של הליגה הערבית הטילה על ישראל את האחריות להפסקת המשא ומתן והביעה תקווה שארצות הברית תמשיך ללחוץ על ישראל על מנת שתחדש את הקפאת הבנייה. כמו כן, הליגה הערבית החליטה לאפשר לארצות הברית לנסות ולמצוא תוך פרק זמן של חודש דרכים לחדש את המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים.

בתוך כך, אבו מאזן הציג במהלך פגישת שרי החוץ של הליגה הערבית בלוב מספר חלופות להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בהסכם, אם ייכשלו המגעים עם ישראל. בין החלופות: להשיג מהממשל האמריקאי הכרה במדינה פלסטינית בקווי 67', לפנות למועצת הביטחון לשם אותה מטרה, או לפנות לעצרת הכללית של האו"ם בבקשה שתפרוש חסות בינלאומית על השטחים הפלסטינים.

גורם בכיר שהשתתף בכינוס בלוב, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית עוד כי במהלך הפגישה אמר אבו מאזן כי אין שום תועלת להמשיך ולקיים את הרשות הפלסטינית אם המאמצים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית ייכשלו שוב. בנוסף תהה אבו מאזן, כך על פי הגורם הבכיר, "מה הסיבה לקיים את הרשות אם כל החלופות הללו גם כן ייכשלו". בכך רמז כי יפרק את הרשות הפלסטינית אם כל המאמצים להקמת מדינה פלסטינית ייכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully