וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נדון בגרעין עם שש המעצמות עוד החודש

שר החוץ האירני, מנושהר מותקי, הבהיר כי מדינתו תהיה מוכנה לסיים שנה ללא שיחות, ולדון עם המעצמות בתוכניתה הגרעינית בסוף החודש או בתחילת החודש הבא. עם זאת, לא ציין היכן יתקיימו השיחות

שר החוץ האירני, מנושהר מותקי, הבהיר היום (שבת) כי אירן מוכנה לנהל שיחות בנוגע לתוכניתה הגרעינית עם שש המעצמות כבר בסוף החודש הנכוחי או בתחילת חודש נובמבר. מותקי הבהיר במסיבת עיתונאים שערך כי "אנו חושבים שסוף אוקטובר או תחילת נובמבר יהיו זמן מתאים לשיחות בין נציגי אירן ונציגי שש המדינות".

מותקי הבהיר כי אירן תדון בנושא עם חמשת הנציגות הקבועות במועצת הביטחוןשל האו"ם, ארה"ב, בריטניה, צרפת, רוסיה וסין, וכן עם גרמניה. עם זאת, מותקי סירב להתייחס לנושא המיקום בו ייערכו השיחות. גורמים רשמיים במערב העריכו כי השיחות יתקיימו בז'נווה או בווינה.

כזכור, השיחות בין אירן ושש המעצמות הופסקו באוקוטובר אשתקד, והובילו לסנקציות רחבות היקף שהופעלו באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם נגד אירן ונגד תוכניתה הגרעינית. עד כה, הציב נשיא אירן, מחמוד אחמדיניג'ד, תנאים לפתיחה מחדש בשיחות. בין התנאים שהציב הנשיא האירני, היו השתתפות של מספר רב יותר של מדינות בהן, התייחסותן לעמימות הגרעין הישראלית והצהרה מצידן אם הן מעוניינות בעיונות או בשותפות עם אירן.

(עדכון ראשון: 13:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully