וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפתח גרעין כל עוד ארה"ב תסרב להסכם שלום"

צפון קוריאה מאיימת על ארה"ב שתמשיך לפתח את יכולותיה הגרעיניות כל עוד וושינגטון תסרב לחתום עמה על הסכם שלום. "ככל שארה"ב תמשיך במדיניות העוינת כלפינו צפון קוריאה תמשיך להגן על עצמה"

צפון קוריאה הזהירה אמש (שישי) את ארצות הברית ואמרה שתמשיך לפתח יכולות גרעיניות כל עוד תסרב וושינגטון לחתום עמה על הסכם שלום ותמשיך לאיים עליה. שגריר צפון קוריאה באו"ם, סין סון הו, אמר כי דו"ח הגרעין שפרסמה ארצות הברית באפריל נותן למעשה "אור ירוק" למתקפת מנע נגד צפון קוריאה. "המשמעות של כך היא שממשל זה מציב עצמו באותה עמדה כמו ממשל בוש אשר החשיב את צפון קוריאה כחלק מ'ציר הרשע' וכמטרה למתקפת מנע גרעינית", אמר סון הו.

בדו"ח הגרעין שפרסמה ארצות הברית באפריל נכתב כי ממשל אובמה לא ישתמש בנשק גרעיני נגד מדינות אשר אין ברשותם נשק שכזה. בזמן פרסום הדו"ח, שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר ש"כל האופציות פתוחות" בנוגע להתמודדות עם צפון קוריאה.

לדבריו של סין סון הו הצהרות מסוג זה, הדומות לאלו של ממשל בוש, רק מחמירות את המצב. "ככל שארצות הברית תמשיך במדיניות העוינת כלפינו ותסלים את איומיה הגרעיניים כנגד מדינתנו, צפון קוריאה תמשיך להגן על עצמה", אמר. הוא הוסיף כי ללא ההרתעה שנוצרת כתוצאה מיכולותיה הגרעיניות של צפון קוריאה, האזור כבר היה הופך ל"אזור קרבות עקוב דם".

השגריר גם התייחס לתרגילים המשותפים בין ארצות הברית ודרום קוריאה. "אם ארצות הברית באמת מעוניינת בשלום וביטחון באזור, עליה להפסיק באופן מידי את כל התמרונים אשר מחמירים את המצב ולקבל את הצעתה של צפון קוריאה לחתום על אמנת שלום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully