וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק מציע נוסח משלו: נאמנות ברוח מגילת העצמאות

7.10.2010 / 13:50

שר הביטחון מדגיש כי לא היה שותף בגיבוש הצעת חוק הנאמנות והציע נוסח משלו, כמעט זהה לזה של ישראל ביתנו, למעט צירוף הביטוי ”ברוח מגילת העצמאות”. לדבריו, השינוי ישקף את רוחה הליברלית של המגילה

יחי ההבדל הקטן: שר הביטחון, אהוד ברק, הציע היום (חמישי) במפגש במשרד הביטחון תיקון להצעת חוק האזרחות שיובא להחלטת הממשלה ביום ראשון הקרוב. מלשכת ברק נמסר, כי שר הביטחון ואנשי משרדו לא היו שותפים בשום שלב בגיבוש ההצעה ואינם חלק מהמציעים בנושא זה. בנוסף פנתה לשכת ברק אל מזכירות הממשלה, צירפה את הצעת הנוסח שמציע ברק, וביקשה להעלותה להצבעה ביום ראשון בממשלה.

לפי הצעתו של ברק, התיקון יהיה בנוסח הבא: "אני מצהיר שאהיה אזרח נאמן למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות, ואני מתחייב לכבד את חוקי המדינה". התוספת של ברק לנוסח המקורי היא צירוף המילים "ברוח מגילת העצמאות".

ברק אמר כי נוסח הצהרת אמונים כזו שיחול על מתאזרחים חדשים, משקף את רוחה הליברלית והפתוחה של מגילת העצמאות ואת ערכי היסוד של מדינת ישראל. כמו כן ציין ברק כי הצהרה בעלת אופי דומה נהוגה במדינות רבות, מהמתוקנות שבעולם.

נוסח הצהרת האמונים אמור לעלות לדיון בישיבת הממשלה ביום ראשון, לאחר שלפני מספר חודשים התקיים דיון בנושא והממשלה החליטה שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יעקב נאמן יגבשו נוסח שיובא בשנית לאישור הממשלה. לאחר הדיונים שהשניים קיימו, הם החליטו כי הנוסח לא ישונה ויועלה לדיון בישיבת הממשלה

"מדינת הלאום היהודי"

כצפוי, חוק האזרחות עורר סערה רבתי במערכת הפוליטית. שר החוץ ליברמן אמר כי "דווקא בתקופה כזאת, שאנחנו רואים גורמים המנסים לערער על הלגיטימיות של ישראל כמדינה יהודית, יש חשיבות גדולה לקידום ולחקיקת חוק שיחייב הכרה של מי שרוצה להיות אזרח במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". לדברי ליברמן, הדבר נקבע בהסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו בעת הקמת הממשלה.

נתניהו נימק את הסיבה להבאת החוק לאישור הממשלה ואמר כי "ישראל היא מדינת הלאום היהודי במהותה, בממשלתה, בסמליה, חגיה ובשפתה וראוי שכך יהיה גם בחוק האזרחות שלה. ישראל היא מדינה דמוקרטית, שנותנת שוויון אזרחי מלא לכל אזרחיה. אנו עומדים על כך, והן במדיניות הפנימית שלנו והן במדיניות החוץ ובמו"מ לשלום".

תמיכתו המסויגת של ברק בהצהרת הנאמנות מגיעה על רקע ההתנגדות שהצעת החוק מעוררת בקרב מפלגתו. השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן (העבודה), אמר כי "מדובר בהחלטה מקוממת, חסרת אחריות, המוסיפה שמן למדורת הדה-לגיטימציה כלפי ישראל בעולם. החלטה זו לא תניב שום תועלת למדינת ישראל פרט להעברת מסר שלילי לאזרחים הערבים. אני מצר על כך שבשל לחצים קואליציונים בחר ראש הממשלה להעניק גושפנקא לקמפיין הבחירות של ליברמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully