וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי: הדרישה להצהרת נאמנות - פשיזם וטיפשות

פנחס וולף וניר יהב

7.10.2010 / 0:01

תמיכתו של נתניהו ביוזמה לחייב מתאזרחים להצהיר אמונים לישראל כמדינה יהודית עוררה תגובות נזעמות במערכת הפוליטית. השר ברוורמן: "ההחלטה מקוממת ומוסיפה שמן למדורה". חברת הכנסת זועבי: "ישראל הגיעה לשיאו של פשיזם מוצהר". מנגד, בישראל ביתנו בירכו את רה"מ

"מדינת ישראל הגיעה לשיאו של פשיזם מוצהר". כך אמרה אתמול(רביעי) לוואלה! חדשות ח"כ חנין זועבי (בל"ד) על רקע כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לאישור הממשלה הצעה לתיקון לחוק האזרחות, לפיו כל אדם שירצה להתאזרח בארץ יצטרך להצהיר אמונים לישראל כמדינה יהודית. לדברי זועבי, "אין להתפלא על קידום ההצעה הזו, שעולה בקנה אחד עם עשרות הצעות חוק גזעניות ואנטי-דמוקרטיות שעומדות לדיון בימים אלו בכנסת. הממשלה, בשיא הגזענות והטיפשות שלה, דוחקת את האזרחים הערבים לפינה, והתוצאה תהיה הרסנית".

רה"מ בנימין נתניהו הסביר את הסיבה להבאת החוק לממשלה ואמר כי "ישראל היא מדינת הלאום היהודי במהותה, בממשלתה, בסמליה, חגיה ובשפתה וראוי שכך יהיה גם בחוק האזרחות שלה. ישראל היא מדינה דמוקרטית, שנותנת שוויון אזרחי מלא לכל אזרחיה. אנו עומדים על כך, והן במדיניות הפנימית שלנו והן במדיניות החוץ ובמו"מ לשלום".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התייחס ליוזמת נתניהו ואמר כי "החלטתו לחייב אזרחים להצהיר נאמנות לישראל כמדינה יהודית היא החלטה עסקנית, לא מנהיגותית, שמטרתה לקבע את המעמד הנחות של הערבים על פי חוק". טיבי הוסיף כי "שום הצהרה לא תבטל את הנרטיב הפלסטיני שזכה להכרה בכל העולם. נתניהו וממשלתו מצמקים את מרחב המחיה הדמוקרטי בארץ ומעמיקים את ההדרה והאפליה נגד המיעוט הערבי".

יוזמתו של נתניהו עוררה התנגדות גם בתוך הממשלה. השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) אמר כי "מדובר בהחלטה מקוממת, חסרת אחריות, המוסיפה שמן למדורה הדה לגיטימציה כלפי ישראל בעולם. החלטה זו לא תניב שום תועלת למדינת ישראל פרט להעברת מסר שלילי לאזרחים הערבים. אני מצר על כך שבשל לחצים קואליציונים בחר ראש הממשלה להעניק גושפנקא לקמפיין הבחירות של ליברמן". שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, שהיה ממתנגדי החוק בפעם הקודמת כשזה עלה לדיון בממשלה, קרא ליו"ר המפלגה שר הביטחון אהוד ברק לכנס דיון דחוף של שרי העבודה לבלימת החוק.

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, אמר בתגובה כי "דומה שחוק האזרחות נוסח בצלמו ובדמותו של ליברמן. החוק מבטא ישראל קסנופובית, חרדתית, אנטי אזרחית ומוכת שנאת זרים. מצער שממשלת ישראל מתעלמת מההיסטוריה הטעונה והטראגית שלנו כיהודים ודנה בכלל בנוסח שכזה".

גם ח"כ זאב ביילסקי (קדימה), לשעבר יו"ר הסוכנות היהודית, הביע את התנגדותו להצעה ואמר כי "הצעתו של ראש הממשלה שתובא לישיבת הממשלה ביום ראשון היא מעליבה, פוגעת ואין בה כדי לבסס את מעמדה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. החלטה זו תביא הרבה יותר נזק מתועלת, והיא כנראה נובעת מהרצון לרצות גורמים קואליציוניים קיצוניים".

"דרישה בסיסית וטבעית"

מנגד, הבהיר יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) שכיו"ר הוועדה, הוא יפעל לקדם את התיקון המוצע לחוק הנאמנות, לכשיגיע לשולחן הוועדה במהירות רבה. לדברי רותם, "דווקא בתקופה כזו, לאחר שחברת כנסת ישראלית השתתפה במשט של טרור, ישנה חשיבות גדולה לאימוץ החוק".

גם יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), התייחס להצעה ואמר כי "מדובר בדרישה בסיסית וטבעית ממי שמבקש לקבל אזרחות ישראלית שלא מתוקף שייכות לעם היהודי. מדינת ישראל הוגדרה כמדינה יהודית גם בהחלטת האו"ם ב-1947 וגם במגילת העצמאות. מי שלא מעוניין להכיר בכך יכול לוותר על התענוג לבקש אזרחות במדינה זו. מוזר שחלק מחברי הכנסת הערבים, שחתמו בעצמם על התחייבות לנאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לפני הבחירות, מסתירים עובדה זו מפני הציבור ומתייצבים בראש המתנגדים לתיקון החוק".

מפלגת ישראל ביתנו בירכה על ההצעה. בהודעה שנמסרה מהמפלגה נכתב כי "בכך ראש הממשלה ימלא התחייבות חשובה שסוכמה עם ישראל ביתנו במסגרת ההסכם הקואליציוני. המחויבות של כל אזרח לשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ובוודאי של מי שעדיין אינו כזה ומבקש להיות, היא צורך חיוני בסיסי, במיוחד כאשר יש כאלה המבקשים לערער על כך".

עדכון ראשון: 22:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully