וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: הדליפה עלולה לזהם את מי הדנובה

הזיהום ממפעל אלומיניום במערב הונגריה הגיע ליובלי הדנובה, והוא מאיים להציף את הנהר השני באורכו באירופה. ראש ממשלת הונגריה: "אסון אקולוגי חסר תקדים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

האם אירופה ניצבת בפני אחד המשברים האקולוגיים החמורים בתולדותיה? דליפת החומרים המזהמים ממפעל האלומיניום במערב הונגריה הגיעה הבוקר (חמישי) ליובלי הדנובה, ומאיימת לזהם את הנהר העצום, המשתרע על פני 2,860 קילומטרים.

טיבור דובסון, דובר הרשות ההונגרית לאסונות, אמר כי הזיהום הגיע היום ליובליו הדרומיים של הדנובה, וכי נעשים מאמצים לצמצם את נזקי הזיהום. עד כה מתו כתוצאה מהזיהום, שהחל לדלוף לפני שלושה ימים, ארבעה אנשים, ו-120 נוספים נפגעו.

בעקבות הדליפה, הוכרז מצב חירום בשלושה מחוזות במדינה. ראש הממשלה ויקטור אורבן ביקר באזור הדליפה ואמר כי אין טעם לפנות את החומרים מהכפרים שנפגעו, משום שלא ניתן לחיות שם בשל הזיהום הקשה שנגרם. "קשה למצוא מילים. מדובר באסון אקולוגי חסר תקדים בהונגריה. ייתכן בחלט שמדובר בטעות אנוש. זה לא קרה בן רגע, והיה צריך להבחין שמשהו קרה".

האסון פגע במספר כפרים במערב הונגריה, כאשר זרם אדיר של חומרים מזהמים שטף את הרחובות וסחף עמו מכוניות ופגע בגשרים ובתים. תושב אחד הכפרים סיפר על החוויה הקשה: "היה זרם חזק, ורק בקושי הצלחתי להיאחז בחתיכת עץ. היה לי קשה לנשום, בגלל הריח החזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully