וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחפשים קרקע משותפת למו"מ עם ישראל"

נשיא סוריה התייחס לראשונה לניסיונות לחדש את המגעים עם ישראל, והודיע כי שני הצדדים מחפשים מכנה משותף לביסוס תחילת השיחות ביניהם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא סוריה בשאר אסד התייחס הלילה (חמישי) למגעים בין ישראל וסוריה. בראיון לטלוויזיה הטורקית, התייחס אסד לראשונה למאמצי ארה"ב וצרפת לחדש את המשא ומתן, ואמר כי "מה שקורה עכשיו הוא חיפוש קרקע משותפת לביסוס תחילת השיחות. עבורנו, הבסיס לשיחות הוא החזרת הגולן. עבור הישראלים - סידורי הביטחון".

בחודש שעבר נפגש אסד עם השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, כחלק ממאמציו לקידום השיחות בין ישראל והפלסטינים. בנוסף, פגש אסד את ז'אן-קלוד קורסן, שמונה על ידי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי לקדם את ערוץ השיחות בין ישראל לסוריה. שני הדיפלומטים ביקרו גם בישראל.

"יש יותר מכיוון אפשרי אחד באזור, כולל הכיוונים שמציעים ארה"ב וצרפת", אמר אסד. "אך שום דבר לא התגבש עדיין. אנחנו לא יכולים לדעת מה יקרה", הוסיף. אסד אמר עוד, כי הוא עדיין רואה בטורקיה גורם מתווך חשוב, אף כי להערכתו רק ארה"ב תוכל להבטיח הסכם שלום סופי בין המדינות.

מוקדם יותר החודש, אמר שר החוץ הסורי וליד מועלם כי למרות העובדה שסוריה אינה יכולה להתפשר בנושא הנסיגה מהגולן, היא אינה רואה בהצהרה ישראלית כי תהיה מוכנה ליסוג מהגולן כתנאי מקדים לשיחות. לחלופין, הוא קרא להצהרה שכזו: "חלק מחידוש תהליך השלום ומעוגנת בהחלטות האו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully