וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרא"פ יציגו את השואה לצד רצח העם ברואנדה

מוזיאון השואה שייפתח בשנה הבאה ביוהנסבורג יכלול תערוכת קבע, המנציחה את רצח העם ברואנדה בשנת 94'. מנהלת המוזיאון, בת לניצולי שואה: "אין תחרות בין סבל לסבל"

מוזיאון להנצחת שואת יהודי אירופה שייפתח במהלך השנה הבאה ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, ינציח גם את רצח העם ברואנדה. מדובר בתערוכה שתוצב במוזיאון באופן קבוע, המבקשת להכיר בסבלו הרב של העם ברואנדה. התערוכה תשמש להצגת רצח העם שאירע במדינה החל משנת 1994, כאשר במשך שלושה חודשים בני שבט ההוטו טבחו על פי הערכות בכ-800 אלף בני שבט הטוטסי במדינה.

"האגף הרואנדי הוא חלק חשוב בתערוכות הקבועות, ויהיה זה מוזיאון משותף", אמרה מנהלת המוזיאון טלי נייטס לסוכנות הידיעות היהודית JTA. לדברי נייטס, הצבת הטבח הרואנדי בצמוד לשואה היהודית בכפיפה אחת תעביר את המסר, לפיו למרות השואה וזכרה – העולם לא מנע את רצח העם בואנדה. "לדאבוני, התופעה של רצח עם לא פסקה אחרי השואה. וכך, אינני יכולה, בשנים 2010-2011, להקים תערוכה בדרום אפריקה לזכר השואה, מבלי להתייחס למקום", הוסיפה.

נייטס, בת להורים ניצולי שואה אשר נישאה לאזרח דרום אפריקאי ועזבה את ישראל לפני 25 שנים, תיארה את התערוכה הרואנדית, שלדבריה "תספר את סיפורם של 800 אלף הקורבנות" באמצעות עדויותיהם של הניצולים. "תהיה זו תערוכה רחבת היקף, דינאמית ובצבע, שתעשה שימוש בקולות הניצולים ועדי הראייה למעשי הזוועה". כמו כן, במוזיאון יוקם אתר שיוקדש לסוגיות אקטואליות בדרום אפריקה, בהן שנאת נשים.

כצפוי, מרבית אגפי המוזיאון יוקדשו להנצחת חיי היהודים תחת השלטון הנאצי מ-1933 ועד 1945. נייטס טוענת ש"אין תחרות בין סבל לסבל. המוזיאון מציג את הקשר בין ההתבטאויות שהושמעו לאחר השואה, כגון 'לעולם לא עוד', והאירועים המצערים שחווינו שוב ושוב במאה ה-20". ואכן, רצח העם הרואנדי נוגע בנקודה רגישה בדרום אפריקה, אשר ידעה מעל 40 שנים של משטר אפרטהייד. בהמשך לכך, דרום אפריקה היא המדינה היחידה ביבשת אשר לימודי החובה בה כוללים גם את השואה ורצח העם הרואנדי. יהיה זה המוזיאון השלישי במדינה המוקדש להנצחת קורבנות השואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully