וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה במשק: עובדי הרשויות חסמו כבישים

מרכז השלטון המקומי השבית את הרשויות המקומיות, בדרישה להעלות את תקציבי האיזון הממשלתיים ב-600 מיליון שקל ולהשיב חצי מיליארד שקל שקוצצו, לטענתו, מתקציבי החינוך

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, יגור מזור, אלברטו דנקברג. עריכה: גדי וינסטוק ועידן גוראל. קריינות: אביב אברמוביץ')

שביתת האזהרה למשך יום אחד של השלטון המקומי הסתיימה הערב (שלישי). במרכז השלטון המקומי הזהירו כי השביתה היום היא רק "הצעד ראשון מתוך סדרה של צעדי מחאה מתוכננים, לאחר שכל הנסיונות להגיע להסכמות עם הממשלה במהלך שבעת חודשי המו"מ, עלו בתוהו". השלטון המקומי דורש מהממשלה להחזיר לרשויות 600 מליון שקלים, אותם הם מגדירים כתקציבי חובה שקוצצו, ועוד 500 מליון שקלים, תקציבי חינוך שקוצצו.

במהלך היום הפגינו אלפי עובדי הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ. צומת בר אילן נחסם לתנועה בשעות הבוקר והפגינו בו למעלה מ-600 עובדים. צומת נהריה נחסם לזמן קצר ובו הפגינו 300 עובדים, צומת התשבי נחסם לתנועה והחסימה יצרה עומס תנועה כבד. צומת יד מרדכי נחסם לסירוגין מספר פעמים בשעות הבוקר ועד לשעות הצהרים. חסימות נוספות הורגשו במגזר הערבי באיזור כפר יאסיף ובוואדי ערה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט אמר כי "מדובר במאבק חברתי וחינוכי למען התושבים. לצערי, הגענו לשביתה בשל חוסר ברירה. הרשויות לא מסוגלות יותר לסבסד את המדינה בתחומי החינוך, הרווחה, הביטחון והשיטור העירוני. לא מדובר בתוספת לשכר, אלא במאבק למנוע את הפיכת החינוך למוצר לעשירים בלבד. מאבק על איכות החינוך שיקבלו ילדינו. אנחנו מעדיפים שלא לגלגל את התשלומים לכיסי ההורים ודורשים שהממשלה תמלא את מחויבותה".

השלב הבא: להבעיר את המחאה לבתי השרים

ביום שני הבא עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, יקיים השלטון המקומי הפגנה בירושלים ויקים אוהל מחאה מול הכנסת. כמו כן, יגיעו ראשי הערים לישיבות חירום בכל סיעות הבית וייפגשו עם חברי הכנסת. מטה המאבק של הרשויות המקומיות צפוי להתכנס ביום חמישי הקרוב ובוחנים בו אפשרויות להעביר את המחאה לצעדים נקודתיים מול הממשלה. במטה אף מציינים כי אמש נתלו שלטי מחאה מול בתי השרים ובהמשך יוחרפו הצעדים.

מטה המאבק קרא לשר האוצר יובל לשטייניץ "לעמוד בהבטחות הברורות שנתן לראשי השלטון המקומי" וציין כי הוא רואה בשר הפנים אלי ישי, כמי שממונה על הרשויות ועל היכולת להעניק שירות לתושב. "המטה מצפה משר הפנים כי ימצא את הדרך לגרום לראש הממשלה ולשר האוצר להעביר את התקציבים בהיקף המחוייב". במטה מזכירים כי דרישות התקציב של הרשויות, בסך מאות מליוני השקלים "מיועדות לכלל תושבי ישראל ומהוות פחות מאחוז מתקציב המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully