וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: טלנסקי העביר כספים לאח של אולמרט

5.10.2010 / 16:59

בשולי הדיון במשפטו של רה"מ לשעבר אולמרט, נחשף כי בחקירת טלנסקי הוצגו לו מסמכים המעידים על העברת 30 אלף דולרים לחשבונו של יוסי אולמרט. טלנסקי אמר בחקירה כי אינו זוכר את העברת הכספים

האם מוריס טלנסקי העביר כספים לאחיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט? פרט זה עלה היום (שלישי) במהלך משפטו של ראש הממשלה לשעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים.

במהלך הדיון נחשפה כי בחודש מאי נחקר טלנסקי פעם נוספת על ידי המשטרה. בחקירה זו, על פי המשטרה, הוצגו לטלנסקי מסמכים המעידים כי הועברו 30 אלף דולר מחשבונו של טלנסקי לחשבונו של יוסי אולמרט, אחריו של ראש הממשלה לשעבר. טלנסקי אמר בחקירה כי אינו זוכר את העברת הכספים, אך הוא לא שולל את האפשרות שאכן עשה זאת. המשטרה בדקה בעבר חשד לפיו יוסי אולמרט, שימש צינור להעברת כספי שוחד עבור אחיו.

בחקירתו במאי נשאל טלנסקי גם על המעטפה, שעליה העיד פרידלנד שנאמר לו שהכילה מזומנים לאולמרט. הוא הכחיש את הטענה, ואמר שפרידלנד הוא "מוסר", שהתקשר ל-FBI והעליל עליו עלילות שווא. הוא סיפר שנהג לשלוח לאולמרט כתבות שנכתבו עליו בתקשורת האמריקאית, וזה מה שהמעטפה הכילה. "אולמרט תמיד התעניין בפוליטיקה של יהדות ארה"ב", סיפר לחוקרים. הוא הכחיש גם שלאחר ששרון חטף שבץ הוא אמר כי "המדינה שייכת לי".

השופטים מתחו ביקורת על כך שטלנסקי נחקר על נושאים הקשורים למשפט לאחר תחילת המשפט, דבר שהשופטים כבר העירו עליו בעבר. נשיאת בית המשפט, השופטת מוסיה ארד העבירה ביקורת על התביעה ושאלה: "מדוע חקרתם כשאנחנו באמצע המשפט ועוד עד כזה מרכזי? היה יותר פשוט לשאול אותנו ולבקש את אישורנו, אך לא עשית את זה".

בתגובה לפרסומים אודות תוכן החקירה, נמסר ממשרד המשפטים כי "הפרקליטות מופתעת מכך שההודעה, שההגנה התנגדה להגשתה לבית המשפט, מצאה את דרכה לתקשורת זמן קצר לאחר הדיון (ואף במהלכו) ופורסמה במלואה. ההודעה נמסרה להגנה בלבד לצורך ניהול המשפט. בנסיבות אלה - בעיצומו של ההליך המשפטי המתנהל, הפצת חומר ראיות גולמי שלא הוגש לבית משפט איננה ראויה".

יוסי אולמרט, מזרחן בהכשרתו, שוהה כיום בחו"ל לאחר ששקע בחובות כבדים, וחוקרי המשטרה הגישו בקשה לערוך לו חיקור דין. כמו כן, מנסה המשטרה לעלות על עקבות ההמחאות, שעל פי החשד העביר יוסי לאחיו אהוד לפני זימונו לחקירה בפרשה.

טלנסקי צהל: "הימרתי על הסוס הנכון"

הדברים הללו נחשפו במהלך החקירה הנגדית של דיויד פרידלנד, שותפו לעסקים של טלנסקי, בידי סנגורו של אולמרט, עו"ד נבות תל צור. מוקדם יותר היום העיד פרידלנד ונחקר בידי הפרקליט, עו"ד אורי קורב. טלנסקי ופרינלנד היו שותפים בחברה לאספקת מיני-ברים לבתי מלון. בעדותו אמר פרידלנד כי טלנסקי סיפר לו שכי במשך שנים הוא העביר כספים לאהוד אולמרט. פרידלנד סיפר, בין השאר, כי טלנסקי אמר לו שנהג לרכוש סיגרים ועניבות עבור אולמרט. ראש הממשלה לשעבר מעולם לא הכחיש את קשריו עם טלנסקי או את העובדה שקיבל ממנו תמיכה כספית, אולם טען כי היא נעשתה כחוק לשם ניהול מערכות בחירות.

פרידלנד סיפר עוד בעדותו כי כאשר טלנסקי, עד המפתח ב"פרשת המעטפות", שמע על אשפוזו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, הוא צהל, מכיוון שידע שאולמרט צפוי לרשת אותו ואמר: "הימרתי על הסוס הנכון". הוא גם סיפר על האופן שבו טלנסקי ניסה לנצל את קשריו לקידום ענייניהם העסקיים. כיום פרידלנד מסוכסך עם טלנסקי ובין השניים מתנהלות תביעות הדדיות. במהלך העדות הבוקר אמר כי "הקשר בין טלנסקי לאמת הוא מקרי ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully