וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד במשפט אולמרט: טלנסקי צהל כששרון אושפז

גלעד גרוסמן

5.10.2010 / 12:32

דיוויד פרידלנד, שהיה שותפו של משה טלנסקי, העיד הבוקר במשפט המתנהל נגד אהוד אולמרט. לדבריו, כשנודע על אשפוזו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, צהל טלנסקי ואמר: "הימרתי על הסוס הנכון" בידיעה שאולמרט יהיה רה"מ הבא

מערכת וואלה!

(צילום: ארכיון, עריכת וידיאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

טלנסקי סיפר לי שבמשך שנים הוא העביר כספים לאהוד אולמרט. כך העיד היום (שלישי) דיוויד פרידלנד, מי שהיה שותפו של משה טלנסקי, במהלך משפטו של ראש הממשלה לשעבר ושל ראש לשכתו, שולה זקן. פרידלנד סיפר, בין השאר, כי טלנסקי אמר לו שנהג לרכוש סיגרים ועניבות עבור אולמרט. ראש הממשלה לשעבר מעולם לא הכחיש את קשריו עם טלנסקי או את העובדה שקיבל ממנו תמיכה כספית, אולם טען כי היא נעשתה כחוק לשם ניהול מערכות בחירות.

פרידלנד סיפר עוד בעדותו כי כאשר טלנסקי, עד המפתח ב"פרשת המעטפות", שמע על אשפוזו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, הוא צהל, מכיוון שידע שאולמרט צפוי לרשת אותו ואמר: "הימרתי על הסוס הנכון". הוא גם סיפר על האופן שבו טלנסקי ניסה לנצל את קשריו לקידום ענייניהם העסקיים. כיום פרידלנד מסוכסך עם טלנסקי ובין השניים מתנהלות תביעות הדדיות. במהלך העדות הבוקר אמר כי "הקשר בין טלנסקי לאמת הוא מקרי ביותר".

טלנסקי ופרינלנד היו שותפים בחברה לאספקת מיני-ברים לבתי מלון. פרידלנד סיפר עוד בעדותו, כי באחד הימים מצא קבלה לגבי מעטפה שנשלחה ממשרדי החברה לאולמרט, ולפי מה שסיפרו לו, היא הכילה מזומנים.

"סיפור הזוי"

יועצו של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה כי "מדובר בסיפור הזוי. אם מישהו רוצה להעביר כסף לא חוקי, הוא לא יעשה זאת במעטפת פדקס שמתועדת ומקוטלגת, והוא לא ישלח את המעטפה ללשכת שר, שם היא תיפתח על ידי מזכירות הלשכה לעיני כל. לא זאת בלבד שהמשטרה לא הצליחה להוכיח טענה מגוחכת זאת – הן המזכירה של חברת קולטק והן המזכירות בלשכת השר הצהירו בעדותן כי דבר זה מעולם לא קרה, וכך גם העיד שליח הפדקס של משרד התמ"ת".

בסביבתו של אולמרט הביעו תרעומת רבה על העדות, ועל כך שלדבריהם הפרקליטות לא הציגה עדויות שתומכות בדבריו של פרידלנד. "הפרקליטות הופכת את המשפט לקרקס שבו לא העובדות מדברות, אלא צ'יזבטים שמקומם מסביב למדורה ולא בבית המשפט", אמר יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן. "באותה המידה יכלה הפרקליטות להביא את יוסי אלפי שיספר סיפורי אלף לילה ולילה שלא מסתמכים על שום ראיות".

דן הוסיף כי "הפרקליטות מביאה היום עד שמצהיר לכל אורך עדותו כי טלנסקי הוא שקרן ושהקשר בין טלנסקי לאמת הוא מקרי ביותר. זו פשוט שערורייה שזה העד שעליו אמר פרקליט המדינה שהוא העד המרכזי של התביעה ושבגללו הוחלף שלטון בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully