וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בהונגריה: 3 נהרגו מדליפה כימית

שלושה בני אדם נהרגו ועוד כמאה נפצעו בשיטפון של "בוץ אדום" - פסולת רעילה של תחמוצת אלומיניום שדלפה ממפעל - במערב הונגריה. בעקבות זאת הוכרז מצב חירום באזור. "השיטפון הגיע לגובה של שני מטרים", סיפר אחד התושבים

ממשלת הונגריה הכריזה היום (שלישי) על מצב חירום בשלושה מחוזות במערב המדינה, בעקבות דליפת תחמוצת אלומיניום ממפעל לכימיקלים. הדליפה הגיעה למספר כפרים מקומיים וגרמה למותם של שלושה בני אדם ולפציעתם של 100 נוספים.

הדליפה, בצורתו של בוץ אדום, אירעה כתוצאה מפסולת שנוצרה מתהליך זיקוק של מינרל המשמש להכנת אלומיניום. הפסולת דלפה ממכל פתוח במפעל. הדליפה, שהפכה לשיטפון של ממש, הורידה כלי רכב מהכביש, פגעה בכבישים ובתים והובילה לפינוי תושבים באזור.

עד כה נשפכו באזור כמיליון קוב מהבוץ האדום. צוותים מיוחדים שצוידו בחליפות מגן עוסקים כעת בשטיפת האזורים שנפגעו במים. "התקרה היא בגובה של שלושה מטרים והבוץ הגיע לגובה של שני מטרים וחצי", סיפר אחד מתושבי האזור לרשת טלוויזיה מקומית. "ילדי היה בבית, הוא הספיק לרוץ לכיוון הגג. אבי, בן 85, ניסה לגרום לי להישאר ולהחזיק בחלון, אך היה צריך לפנות אותו לבית החולים עם פגיעות חמורות ברגליו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully