וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצליחים לרזות? תישנו על זה קצת

חסך בשעות שינה עלול לפגוע במאמצים לרדת במשקל, כך קובע מחקר חדש בארה"ב. החוקרים מצאו כי נבדקים שישנו מעט אמנם ירדו במשקל, אך איבדו בעיקר מאסת שריר ולא שומן

עוד הוכחה ששינה היא הספורט הטוב ביותר: מחקר חדש קובע כי שינה היא מרכיב שיכול להשפיע על הצלחת הדיאטה שלכם. לפי המחקר, המתפרסם בכתב עת לרפואה בארה"ב, חסך בשינה עלול לפגוע במאמצים לאבד במשקל, ועל כן מומלץ לדאוג לשינה מספקת בזמן דיאטה.

במחקר השתתפו 10 גברים ונשים עם עודף-משקל, שחי במעבדת שינה למשך שתי תקופות בנות שבועיים. הנבדקים קיבלו אותו תפריט קלורי בשתי התקופות, אך בתקופה הראשונה ישנו שמונה שעות שינה בלילה, ואילו בשנייה רק חמש וחצי שעות שינה. אמנם הם איבדו אותו משקל בממוצע בשתי התקופות, אך בתקופה השנייה, זו שבה מיעטו לישון, רוב המשקל שהורידו היה מאסת שריר, ואילו בראשונה רובו היה שומן.

עם זאת, אחד החוקרים, ד"ר פלמן פנב, ציין כי למחקר כמה סייגים. ראשית, הוא נעשה על מספר קטן מאוד של נבדקים, ולכן קשה להסיק ממנו בסבירות גבוהה לגבי כלל האוכלוסייה. שנית, הוא בדק תקופות קצרות, וקשה להעריך מה קורה בתקופות ממושכות יותר של דיאטה. לבסוף, לא ברור האם התנאים שנוצרו באופן מלאכותי במעבדת השינה משקפים בצורה מהימנה את תנאי השינה בעולם האמיתי.

ממצא מעניין נוסף הוא שהנבדקים שישנו חמש וחצי שעות במשך הלילה דיווחו על תחושת רעב חזקה יותר במשך היום מאלה שישנו שמונה שעות. ד"ר פנב סיכם ואמר כי יש צורך במחקרים נוספים שייעשו בתנאים טבעיים יותר בכדי להבין את הקשר בין שינה ודיאטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully