וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: כלת פרס נובל לשלום תגורש מהארץ

5.10.2010 / 0:02

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה של מייריד מגוואייר נגד גירושה מהארץ. מרכז עדאלה: "ביהמ"ש טעה כשהתעלם מהמניע הפוליטי העומד בבסיס ההחלטה לסרב את כניסתה לישראל"

בית המשפט העליון דחה אמש (שני) את ערעורה של זוכת פרס נובל לשלום, האזרחית האירית מייריד מגוואייר, על החלטת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה שלא לאפשר לה להיכנס לישראל. ביוני 2010 הוצא נגד מייריד צו הרחקה לעשר שנים מהארץ בעקבות השתתפותה במשט לעזה.

פסק הדין של בית המשפט מחוזי מושתת על הקביעה כי צו ההרחקה ודבר איסור הכניסה היו בידיעת מגוואיר. "בעקבות המסירה של הצו (עליו סירבה המערערת בזמנו לחתום) וההודעה על איסור הכניסה, היה על המערערת לפעול בדרך החוקית העומדת לרשותה כדי לטעון כנגד הצו בפנייה לשר הפנים ואחר כך יכולה היתה לתקוף את החלטת שר הפנים בבית המשפט. משהעדיפה המערערת לעשות דין לעצמה ולהגיע לישראל על אף איסור הכניסה, אין היא זכאית לסעד המבוקש על ידה", כתבה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש בפסק הדין.

המדינה דחתה את הצעת ביהמ"ש

ביניש הוסיפה כי לשר הפנים שיקול דעת רחב במתן החלטה בעניין הכניסה לישראל, "ולנוכח ההיבטים וההשלכות בעלי האופי המדיני שיש למתן הכניסה לישראל בנסיבות העניין שלפנינו, יש משקל לעמדת משרד החוץ שמטעמו נשלחו למערערת מכתבים המפרטים את הסירוב להתיר את כניסתה לישראל בהתאם לצו ההרחקה".

עם זאת, השופטים הציעו מוקדם יותר היום לאפשר למגוואייר להישאר 48 שעות נוספות בישראל, וזאת כדי להשלים את ביקורה המתוכנן. אולם במשרד הפנים ובמשרד החוץ סירבו להצעה. "טוב היתה עושה המדינה אילו היתה מקבלת הצעתנו ומאפשרת למערערת להצטרף למשלחת הנשים ל-48 השעות הנותרות בהתחשב בכך שכבר שהתה במתקן המסורבים ובתנאים שהצענו", נכתב בפסק הדין. "אולם, משנתקבלה תשובת המדינה להצעתנו, לא ראינו עילה משפטית להתערב בהחלטת בית המשפט המחוזי".

ממרכז עדאלה נמסר בתגובה כי "בעדאלה סוברים שבית המשפט טעה כאשר דחה את הערעור כך שלא נתן משקל לזכותן של מגוואייר והפעילות למען השלום ונגד הכיבוש שהיו אמורות להיפגש עמה. בית המשפט טעה גם כשהתעלם מהמניע הפוליטי העומד בבסיס ההחלטה לסרב את כניסתה של מגוואייר לישראל".

עדכון ראשון: 21:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully