וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: כלת פרס נובל ידעה שיש נגדה צו הרחקה

4.10.2010 / 12:34

בית המשפט העליון דן בערעור של כלת פרס נובל לשלום מגווייר נגד ההחלטה לא לאפשר לה להיכנס לישראל. הנשיאה ביניש: "להשקפתי, המערערת הגיעה במכוון מתוך ידיעה כי יש צו הרחקה. לכן כל הטענות בעניין זה חסרות שחר"

בית המשפט העליון דן היום (שני) בערעורה של כלת פרס נובל מייריד מגוויר נגד החלטת המדינה לסרב לאפשר לה להיכנס לישראל, בשל השתתפותה באחד המשטים לעזה. מגוויר טענה בדיון כי לא ידעה על קיומו של הצו, אולם השופטים התקשו לקבל את דבריה.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, אמרה במהלך הדיון, כי "קשה מאוד לקבל כי לא היה ידוע למערערת כי יש צו הרחקה. הסיפור של אי ידיעה ואי קבלת הצו כשלא רוצים לחתום הן טענות מאוד מלאכותיות".

ביניש גם מתחה ביקורת על צוות ההגנה, משום שלא דאג לתרגם למגוויר מעברית לאנגלית את תוכן הדיונים הקודמים בעניינה. עורכת הדין אורנה כהן ממרכז עדאללה, המייצגת את מגווייר, אמרה בתגובה לכך, כי "בשני הדיונים הקודמים לא היתה אפשרות לבית המשפט להיערך באופן מתאים ודאגנו לתרגום. הפעם לא נתנו לנו להתקרב למערערת ולשוחח איתה. לכן לא העזתי להגיש בקשה נוספת. יש מישהי שבאה לתרגם והיא באה לצורך זה". על כך השיבה ביניש: "עצוב מאוד שגברתי לא העלתה זאת כבר בתחילת הדיון. כדאי שהדברים יתורגמו למערערת כעת".

ביניש אמרה עוד כי "להשקפתי, המערערת הגיעה במכוון מתוך ידיעה כי יש צו הרחקה. לכן כל הטענות בעניין זה חסרות שחר, אך עם כל זאת, השאלה היא האם יש מקום לשקול שיקולים רחבים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully