וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרות הטרור באירופה: "נמלי תעופה ואתרי תיירות"

רשת FOX האמריקאית דיווחה כי בנוסף לאתרי תיירות, תכננו חברי חוליית הטרור שנחשפה לאחרונה באפגניסטן לפגוע גם בשדות תעופה ברחבי אירופה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

פרטי המזימה שהובילה לאזהרות המסע לאירופה שפורסמו אתמול (ראשון) בארה"ב הולכים ונחשפים. מקורות מודיעינים אמרו לרשת FOX האמריקאית כי בנוסף לשורת אתרי תיירות בפריס ובברלין, נועדו גם לפחות חמישה שדות תעופה ברחבי היבשת להוות מטרה לפיגוע משולב. המטרות שהוזכרו כיעדים אפשריים לפיגוע הם: מגדל אייפל בפריס, שער ברנדנבורג בברלין כנסיית נוטר-דאם בפריס ומגדל אלכסנדרפלאץ בברלין.

רשת CNN ציטטה מקורות מודיעין באירופה שטענו כי קבוצת מוסלמים הקשורים לארגון אל קאעדה מהעיר המבורג בגרמניה תיכננה פיגוע משולב נגד מספר ערים באירופה. לדברי המקורות, המזימה נחשפה בעקבות מעצרו וחקירתו של אחמד סידיקי, אזרח גרמני ממוצא אפגני בחודש יולי באפגניסטן. מחקירתו של סדיקי עלה כי הוא ועשרה מחבריו עזבו את המבורג בשנה שעברה והצטרפו לכוחות הטליבן הלוחמים בכוחות האמריקאים בגבול אפגניסטן-פקיסטן. סדיקי אמר כי במקביל, החלו חברי הקבוצה לתכנן את הפיגועים כאשר אחד מהם נועד להיות "החייל בשטח" ואילו האחרים עסקו בתכנון.

"משתף פעולה עם חוקריו"

לדברי חוקריו, סידיקי משתף פעולה באופן מלא וחושף פרטים חדשים מדי יום. בימים הקרובים מצפים הרשויות הגרמניות לקבל גישה לסידיקי על מנת לאמת את טענותיו. לדברי גורמים רשמיים בגרמניה, כל חברי הקבוצה גויסו במסגד "טייבה" בעיר בשנות ה-90'. מסגד זה שימש בעבר גם את מוחמד עטה, אחד החוטפים שביצעו את הפיגועים במגדלי התאומים ב-2001. חברו של עטה, אזרח צרפתי בשם נאמן מזיכה הוא זה ששכנע את חברי הקבוצה להתגייס למלחמת הג'יהאד.

בהודעה שפרסמה אתמול מחלקת המדינה האמריקאית נאמר: "יש בידינו מידע לפיו ארגוני טרור הקשורים לאל קאעדה ממשיכים לתכנן פיגועי טרור. הממשלות באירופה נקטו בצעדים כדי לסכל זאת, וחלקן אף הזהירו את אזרחיהן מפורשות מפני מתקפה, בעיקר בתחבורה הציבורית או באתרי תיירות פופולריים". עוד נמסר כי "אזרחי ארה"ב צריכים לנקוט במשנה זהירות, להבחין בנעשה סביבם ולאמץ כללי התנהגות שיבטיחו את ביטחונם במהלך המסע שלהם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully