וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל לרפואה לממציא הפריית המבחנה

רוברט אדוארדס זכה בפרס לאחר שפיתח יחד עם עמיתו באוניברסיטת קיימברידג' את שיטת ההפריה שהובילה ללידת תינוקת המבחנה הראשונה ב-1978

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ועדת פרס נובל הכריזה הבוקר (שני) כי הפיזיולוג הבריטי רוברט אדוארדס הוא הזוכה בפרס נובל לרפואה לשנת 2010. אדוארדס בן ה-85 זכה בפרס בזכות תרומתו להמצאתה ופיתוחה של הפריית המבחנה, או ההפרייה החוץ גופית. בנימוקי הוועדה נכתב כי הישגיו של אדוארדס "הביאו לכך שאפשר יהיה לטפל באי פוריות, מצב רפואי שמשפיע על חלק ניכר מהאוכלוסייה ומקיף למעלה מעשרה אחוזים מהזוגות בעולם".

אדוארדס, בן 85, נודע כאבי ההפרייה החוץ-גופית בזכות שיטת ההפרייה שפיתח יחד עם עמיתו פטריק סטפטואו, שמת ב-1988. אדוארדס וסטפטואו פיתחו ב-1968 שיטה להפריית ביצית אנושית מחוץ לגוף. הם ערכו את מחקריהם באוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה וב-1972, החלו להעביר עוברים לרחמן של נשים, אך מרבית מההריונות הסתיימו בהפלה.

ב-1977 הם ניסו הליך חדש, ללא טיפול הורמונלי וב-25 ביולי 1978 נולדה תינוקת המבחנה הראשונה, לואיז בראון. שנתיים לאחר מכן הם הקימו את המרפאה הראשונה להפרייה חוץ-גופית והובילו ללידת אלפי תינוקות מבחנה ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully