וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסגד הבדידות - וויכוח חדש על המסגד בניו יורק

החברה העומדת מאחורי בניית המסגד בגראונד זירו פרסמה שרטוטים של המבנה העתידי. המבנה צפוי להיות מעוטר בצורות אבסטרקטיות ולחלק הוא מזכיר את "מבצר הבדידות" של סופרמן

מרכז התרבות האסלמי ובו מסגד העתיד לקום באתר פיגועי ה-11.9 הגראונד זירו בניו יורק נמצא בימים אלה במרכזו של דיון, שלשם שינוי אינו גורם להלהטת הרוחות בעיר. שרטוטים של הבניין אשר פורסמו לאחרונה מראים את הבניין, בן 16 הקומות, מעוטר בצורות אבסטרקטיות והדבר גורם לרבים בעיר לתהות על משמעותן של הצורות.

בעיני חלק הבניין מזכיר את "מבצר הבדידות" של סופרמן – העשוי כולו מקריסטלים. לאחרים הצורות שמעטרות את הבניין מזכירות מגן דוד והחברה, אשר עומדת מאחורי בניית המסגד, הצביעה על כך שלצורה זו יש חשיבות גם באסלם בנצרות ובדתות אחרות. יזם הפרויקט, שריף אל ג'מל, אמר כי "רצינו למזג בין הארכיטקטורה האסלמית וניו יורק".

מהרישומים עולה כי למרכז התרבות יהיו ארבע קומות וכי הוא יכלול מרכז ספורט, מרכז הפעלה לילדים, מסעדה, בית ספר לבישול, סטודיו לאומנות, מקום לתצוגה ואודיטוריום. המסגד יאכלס שתי קומות במרתף המבנה. הרישומים גם מראים כי בקומה ה-12 של המבנה תוקם מצבת זיכרון לקורבנות פיגועי ה-11.9.

התוכנית להקים מרכז תרבות אסלמי ומסגד באתר הגראונד זירו הציתה מחלוקת גדולה בניו יורק וברחבי ארצות הברית. סקרים שנערכו בעיר מראים כי 53% מהתושבים מתנגדים להקמתו. משפחות חללי הפיגועים מתנגדות אליו בטענה שהדבר מהווה בגידה בזיכרון הקורבנות. מנגד התומכים בהקמת המסגד טוענים כי יש לשמור על חופש הדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully