וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: נמשיך לחפש פתרון לבעיית הבנייה

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש בירדן עם המלך עבדאללה ואמר כי המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות הוא תנאי להמשך המו"מ הישיר עם ישראל. לדבריו, הוא ימשיך במגעיו עם האמריקאים בניסיון למנוע את פיצוץ השיחות

תאגיד כאן

(עריכה: דורון שטיין)

לא מרים ידיים: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב (ראשון) בתום פגישתו בירדן עם המלך עבדאללה, כי על ישראל לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות כדי שיימשך המשא ומתן הישיר בין הצדדים. הוא הוסיף, כי "לא נפסיק את מגעינו מול האמריקאים למציאת פתרון לבעיית ההתנחלויות".

בהודעה רשמית שפרסם ארמון הנשיאות בירדן נאמר שאבו מאזן הצהיר כי "על הבנייה בהתנחלויות להיפסק בטרם נשוב לשולחן המשא ומתן". עוד אמר יו"ר הרשות, כי "ישראל סירבה לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, ולא יכולנו להמשיך בשיחות. לכן יש עכשיו בעיה, ונמשיך לפעול בתיאום עם מדינות ערב". ועדת המעקב של הליגה הערבית צפויה להתכנס ביום שישי בלוב כדי לגבש את עמדתה בנוגע להמשך המו"מ.

בנוסף לפגישתו עם אבו מאזן, נועד היום עבדאללה מלך ירדן עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, שהגיע לירדן לאחר שנפגש אתמול בקהיר עם נשיא מצרים חוסני מובארק ומזכ"ל הליגה הערבית עמר מוסא. בתום הפגישות אמר מיטשל כי הן ישראל והן הפלסטינים ביקשו מארצות הברית להמשיך במאמצים כדי להתגבר על המכשולים ולקדם את תהליך השלום. לדברי מיטשל, "שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני, ביקשו מאיתנו להמשיך את הדיונים איתם ועם יתר הממשלות במטרה למצוא דרך לקדם את המו"מ".

למרות האופטימיות הזהירה שהשמיע אבו מאזן בירדן, גורמים פלסטינים המוגדרים "מהימנים" אמרו הבוקר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי "אחרי עשרות שנים של עימותים ומשברים, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאוכזב קשות מישראל ומארה"ב". לדבריהם, אבו מאזן אמר: "יש לי ניסיון של 40 שנה איתם, שלא הביאו שום תועלת". עוד מסרו המקורות כי אבו מאזן "חושב על כל האפשרויות העומדות לרשותו" והוא אף רמז לאנשיו ולעיתונאים שהתלוו אליו בטיסתו לוושינגטון ופריז כי אפשר שיתפטר בקרוב. "ייתכן שזו הפעם האחרונה שאתם טסים עמי", אמר להם יו"ר הרשות במטוס.

יחד עם זאת, בכירים פלסטינים מעריכים כי "הצעד ההיסטורי" שאותו מתכוון לנקוט אבו מאזן יהיה ללכת למועצת הביטחון כדי לשרטט את גבולות המדינה הפלסטינית או לחלופין לאמץ את רעיון המדינה האחת. "אבו מאזן כועס מאד והוא חושב על כל האפשרויות הקיימות", אמרו הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully