וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: צ'אווס מציע לקסטרו אירוח מלכותי

לראשונה מזה 4 שנים ולמרות מצבו הבריאותי, המנהיג המיתולוגי של קובה עשוי לצאת מגבולות המדינה ולבקר בוונצואלה. כך טוען בן חסותו, הוגו צ'אווס. הוא מבטיח: תוכל לנאום כמה שתרצה

רויטרס

( צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מנהיג קובה לשעבר פידל קסטרו יתארח בקרוב בוונצואלה, במה שיהיה ביקורו הראשון מחוץ לגבולות מדינתו מזה למעלה מארבע שנים. הדיווח מגיע מפיו של לא אחר מנשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, חברו ובן בריתו של קסטרו בן ה-84. "אם יורשה לי לומר זאת", אמר צ'אווס כשהתארח בתכנית טלוויזיה במדינתו, "ייתכן שקסטרו יבקר בוונצואלה בעקבות הזמנתי". הקהל שנכח בתכנית הריע בשמחה למשמע הבשורה.

צ'אווס פנה אל חברו הקשיש, הידוע בנאומיו הארוכים, והצהיר: "יחי פידל! אנו מצפים לבואך, חבר. בוא לכאן ושא נאום בן חמש או שש שעות!". נטייה דברנית זו הובילה את המנהיג הקובני עוד בשנת 1960 לנאום במשך לא פחות מארבע שעות ו-29 דקות בפני העצרת הכללית של האו"ם, על כל יושביה ההמומים.

"הזמנתי אותו לבקר אותנו, שכן מצבו הבריאותי הוא טוב מתמיד, טוב מתמיד!", הוסיף צ'אווס. קסטרו, שכיהן כשליט קובה במשך קרוב לחצי מאה (1959–2008), לאחר שנים שבהן סבל ממחלה ממושכת, אשר אילצה אותו להעביר את סמכויות השלטון במדינה לידי אחיו, ראול, קסטרו הופיע שוב לעיני המצלמות ביולי השנה. עד אז מיעט קסטרו להופיע בציבור, וקולו נשמע אך ורק במאמרים שפורסמו בעיתונות הממלכתית.

ואולם מאז הופעתו ביולי, הספיק קסטרו לתת את דעתו בסוגיות בינלאומיות ותקף את מדיניות הגרעין של ארצות הברית וישראל. לדבריו, מלחמה גרעינית הנה "בלתי נמנעת", אם ארה"ב, המגובה על ידי ישראל, תמשיך להטיל סנקציות על אירן בגין תכניתה הגרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully