וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה לרה"מ: פעל להצלת המו"מ או שא בתוצאות

הודעת הוועד הפועל של אש"ף על השעיית השיחות כל עוד ישראל ממשיכה לבנות בשטחים העירה את מפלגת האופוזיציה. לבני הודיעה לנתניהו: "קבל החלטות שימנעו פיצוץ המו"מ או שניאבק בך"

יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני קראה אחר הצהרים (שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו "לקבל את ההחלטות הנכונות שתאפשרנה את המשך המשא ומתן וימנעו את פיצוצו", על רקע הודעת הוועד הפועל של אש"ף כי לא יתקיים משא ומתן כל עוד נמשכת הבנייה בהתנחלויות. עם זאת, היא הבהירה לראש הממשלה כי אילו לא יצעד במסלול המשא ומתן, יהיו לכך השלכות פוליטיות קשות.

"נתניהו יודע כי בידיו האפשרות לקבל את ההחלטות שיאפשרו את המשך המו"מ וכי קדימה תתמוך בכל החלטה שתקדם את המו"מ ותחזק את האינטרסים הביטחוניים של ישראל", אמרה לבני. "לפיצוץ המו"מ תהיינה השלכות חמורות על ישראל וקדימה תיאבק בהחלטות שיפסיקו את המו"מ ויביאו לפגיעה ממשית באינטרסים של מדינת ישראל. על נתניהו לבחור באינטרסים האמתיים של ישראל לטווח הארוך על פני כל האינטרסים הפוליטיים האישיים".

ראש צוות המשא ומתן בליכוד, חבר הכנסת אופיר אקוניס הגיב אף הוא להודעת הוועד הפועל של אש"ף. אקוניס מסר כי "הפלסטינים הם מכשול לשלום, זה לא ההקפאה ולא ההפשרה אלא חוסר רצון של הרשות הפלסטינית להגיע לשלום עם ישראל".

כאמור, דבריה של לבני מגיעים לאחר שאש"ף הכריז מוקדם יותר היום כי לא יתקיימו שיחות ישירות עם ישראל כל עוד זו ממשיכה בבנייה בשטחים עליהם צפויה לקום המדינה הפלסטינית. בכיר פתח, יאסר עבד רבו התייחס לסוגיה ואמר כי "ההנהגה הפלסטינית רואה בישראל כאחראית להכשלת המשא ומתן". עבד רבו הוסיף כי "ההנהגה אישרה שלמען חידוש השיחות נדרשים צעדים ממשיים שהראשון בהם הוא הקפאת הבנייה".

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, התייחס להחלטת הוועד הפועל של אש"ף לקרוא ליו"ר הרשות להקפיא את המשא ומתן הישיר עם ישראל ואמר שעמדת הפלסטינים לא השתנתה. "לא נלך למשא ומתן בזמן שישראל בונה בהתנחלויות", אמר אבו רודיינה. יחד עם זאת, אבו רודיינה הבהיר כי הפלסטינים מסכימים להמשיך במגעים עם האמריקאים כדי למצוא פתרון למשבר הבנייה בהתנחלויות. הכרעה סופית בעניין תתקבל בישיבת שרי החוץ של הליגה הערבית שתיערך במהלך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully