וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "בנייה מרוסנת לא תשפיע על מפת השלום"

ראש הממשלה התייחס לדרישה הבינלאומית להקפיא את הבנייה בהתנחלויות בשיחות סגורות עם יועציו והבהיר כי "אני מצפה מהפלסטינים לגלות גמישות ולהישאר בשיחות". עם זאת, הגדיר את הבנייה העתידית ביהודה ושומרון כ"מתונה ומרוסנת"

"כולם יודעים שבנייה מתונה ומרוסנת ביהודה ושומרון בשנה הקרובה, לא תשפיע במאומה על מפת השלום", כך אמר אמש (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחות סגורות שקיים עם יועציו. נתניהו אמר ליועצים כי "הקהילה הבינלאומית צריכה לקרוא לפלסטינים להישאר בשיחות השלום. זה אינטרס של הפלסטינים, בדיוק כמו שזה אינטרס שלנו".

"ממשלתי עשתה שורה ארוכה של מחוות חד צדדיות, כדי להניע את שיחות השלום. לצערי, בניגוד אלינו, הפלסטינים רק מקשיחים עמדות", המשיך נתניהו לספר באוזניי שומעיו. "17 שנה הם ניהלו משא ומתן עם ממשלות ישראל תוך כדי בנייה, כולל בשנה האחרונה של הממשלה הקודמת. זה לא היה קל עבורנו להקפיא את הבנייה החדשה ביהודה ושומרון לעשרה חודשים, אבל עמדתי בכל התחייבויותינו כלפי הפלסטינים, הממשל האמריקאי והקהילה הבינלאומית".

ראש הממשלה אמר ליועציו עוד כי "הקפאנו את הבנייה כדי לתת לאבו-מאזן מרחב כניסה למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים. עכשיו אני מצפה מהפלסטינים לגלות גמישות ולהישאר בשיחות".

נתניהו נפגש היום בלשכתו בירושלים עם השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל ולאחר מכן עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. כמו כן, שוחח ראש הממשלה טלפונית עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. בפתח פגישתו עם מיטשל אמר נתניהו כי "אנו עושים מאמצים יחד עם הסנאטור מיטשל להמשיך ולקיים את השיחות עם הנשיא אבו מאזן. אנו רוצים בהמשך השיחות, ואני רוצה בזה. יש לנו משימת שלום".

(עדכון ראשון: 1.10 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully