וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורל מדחת יוסוף - תמרור אזהרה לגלעד שליט"

אביבה שליט הגיעה לאזכרה שהתקיימה בבית ג'אן לזכרו של שוטר מג"ב מדחת יוסוף שנהרג לפני עשור בקבר יוסף בשכם. ח"כ אריה אלדד: "עד שהאחראים לא יקומו ויבקשו סליחה על הערכים שהם מעלו בהם, הפצע הזה יישאר פתוח"

בבית ג'אן שבגליל מציינים היום (שישי) עשר שנים למותו של מדחת יוסוף, שוטר משמר הגבול שנהרג בתחילת האינתיפאדה השנייה במתחם קבר יוסף בשכם. יוסוף נפצע באורח קשה מירי צלף בקרב, דימם למוות במשך שעות ולבסוף מת מפצעיו, בתוך המתחם. לאחר מותו התברר, כי צמרת צה"ל סמכה על כוחות הביטחון הפלסטיני שיחלצו אותו. משפחתו של יוסוף האשימה את ראשי צה"ל והמדינה בהפקרתו של החייל למוות.

אמו של גלעד שליט, אביבה שליט, הגיעה במפתיע לטקס האזכרה. האם סירבה לשוחח עם עיתונאים, אולם שמשון ליבמן, ראש מטה המאבק לשחרור גלעד שליט, שליווה אותה, אמר לגלי צה"ל כי "עלינו ללמוד את השיעור שהשאיר לנו מדחת יוסף: אל תפקירו". ליבמן הוסיף ואמר, כי גורלו של מדחת צריך לעמוד לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות בעניינו של גלעד שליט.

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי), שהשתתף אף הוא באזכרה, קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות מותו של יוסוף. "עד שהאחראים לא יקומו ויבקשו סליחה על הערכים שהם מעלו בהם, הפצע הזה יישאר פתוח", אמר אלדד, "כול להיות שאנשים יכולים להמשיך, אבל הם לא יכולים לעשות את זה בלי שהם פתחו וניקזו את המורסה הזאת, בלי שטיפלו בפצע קודם. אי אפשר סתם להתעלם".

  • עוד באותו נושא:
  • מדחת יוסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully