וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שגם עטלפים מקיימים מין אוראלי

מדענים מרחבי העולם זכו הלילה בפרסי האיג-נובל למחקרים מוזרים ומצחיקים. בנוסף לתיעוד חיי המין של העטלפים, זכו מדענים בפרסים עבור איסוף נזלת לווייתנים וזיהוי קללות המקלות על כאב

כמדי שנה, חולקו הלילה (שישי) פרסי האיג-נובל באוניברסיטת הרוורד בארה"ב להמצאות ולמחקרים הכי מצחיקים, מוזרים ומיותרים שהיו לקהילה המדעית להציע השנה. בין הזוכים: חוקרים שאספו נזלת לוויתנים באמצעות הליקופטר, ביולוגים שהצליחו לתעד מין אוראלי בעטלפים ומדען בריטי שהוכיח כי קללות מפיגות כאב.

הפרס ניתן מדי שנה על ידי "כתב העת למחקר בלתי סביר" והוא מנסה להוות משקל נגד לפרסי הנובל היוקרתיים של עולם המדע. פרסי האיג-נובל מחולקים הן בזכות חשיבה מקורית והן לצורך ההומור שבדבר, והם ניתנים בטקס מפואר על ידי מדענים שזכו בעבר בפרס האמיתי.

האיג-נובל להנדסה ניתן לשלוש חוקרות שהציעו דרך חדשה לחקור מחלות נשימה אצל לווייתנים. המדעניות בנו מערכת הכוללת מסוק הנשלט על ידי שלט רחוק, הטס מעל לווייתן ולוכד דוגמיות נזלת שפולט הלווייתן המצונן. בפרס נוסף בתחום הביולוגיה זכתה קבוצת מדענים סינים, שהצליחו לתעד לראשונה בוידאו עטלפים המבצעים זה בזה מין אוראלי, תיעוד ראשון של יצור כלשהו מלבד האדם שמבצע את המעשה.

אנגליה זכתה השנה בלא פחות מרבעה פרסים. אחד מהם ניתן לחוקר שהוכיח כי סינון קללות לאחר שחווית פגיעה פיזית, מצליחה להפחית את הכאב אותו אתה חש. האיג-נובל לכלכלה הוענק למנהלי גולדמן-זאקס, להמן ברד'רס, AIG ומספר חברות נוספות שנתפסו כאחריות למשבר העולמי, בזכות "המצאת דרכים חדשות להשקיע כסף וקידומן". המנהלים מצידם, לא ששו להגיע ולקבל את הפרס באופן אישי.

  • עוד באותו נושא:
  • נובל
  • מדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully