וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות באקוודור: שני הרוגים ו-51 פצועים

נשיא אקוודור רפאל קוראה חולץ על ידי הצבא מבית החולים בו אושפז, לאחר חילופי אש עם השוטרים שצרו על המבנה. שני שוטרים נהרגו ועשרות נפצעו. הנשיא נפגע מרימון הלם שהשליכו אנשי כוחות הביטחון הזועמים על קיצוץ במשכורתם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

שני שוטרים נהרגו ו-51 נוספים נפצעו הלילה (שישי) באקוודור, במהלך המהומות שפרצו במדינה. הצלב האדום במדינה דיווח כי השוטרים נהרגו מחוץ לבית החולים בו אושפז הנשיא רפאל קוראה, שנפגע מרימון הלם שהתפוצץ ליד ראשו. את הרימון השליכו אנשי כוחות הביטחון, המוחים על הצעת חוק שתביא לקיצוץ במשכורותיהם.

קוראה חולץ הלילה מבית החולים על ידי הצבא, שפתח באש לעבר השוטרים שהתמרדו וצרו על המבנה. כתוצאה מהירי נהרגו כאמור שניים מהם. מוקדם יותר האשים הנשיא קוראה את האופוזיציה בניסיון הפיכה במדינה והצהיר כי יעזוב את בית החולים "בתור נשיא או בתור גופה".

אנשי כוחות הביטחון שהשתתפו במהומות השתלטו על נמל התעופה הבינלאומי בבירה קיטו, אך הלילה הוא נפתח מחדש לטיסות. בנוסף, ניסו כוחות הביטחון ללא הצלחה להשתלט על תחנת טלוויזיה ממשלתית ולהפסיק את שידוריה.

האו"ם, ממשלת ארה"ב וממשלות נוספות בדרום אמריקה הביעו תמיכה בנשיא וקראו לפתור את הסכסוך בדרכי שלום. נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, חברו ובן בריתו האזורי של קוראה, אמר כי חייו של הנשיא נמצאים בסכנה וכי מפקדי משטרה הפעילו עליו לחץ בזמן הימצאותו בבית החולים. "הוא אמר לשוטרים כי ישמח לנהל איתם משא ומתן לאחר שייצא מבית החולים", סיפר צ'אווס, "אך במצבו הנוכחי הוא מרגיש כי הם מחזיקים בו ומנסים לסחוט אותו".

סיכוי נמוך להפלת הממשלה

מלבד מספר דיווחים על ביזה, לא נצפו אזרחים מצטרפים להפגנות אנשי כוחות הביטחון, או מציתים מהומות נרחבות יותר. "החיילים המאוחדים לא יובסו לעולם", קראו המפגינים, כאשר חלק מהם הפצירו בחיילים ושוטרים נוספים להצטרף להפגנות.

פרשן מקומי אמר כי אינו רואה סיכוי רב להפלת מממשלתו של קוראה מאחר והוא זוכה לפופולריות גבוהה יחסית בקרב הציבור הרחב.

רמטכ"ל צבא אקוודור, ארנסטו גונזלס, הבהיר כי הוא תומך באופן מלא בנשיא קוראה, אשר הבהיר כי הוא שוקל לפזר את הפרלמנט ולערוך בחירות מהירות על מנת לפתור את המשבר הפוליטי. מפכ"ל המשטרה המקומי, פרדי מרטינז, קרא למפגינים להירגע, אך נתקל בקבלת פנים עוינת.

בתוך כך משרד החוץ פרסם אמש הודעת אזהרה לאזרחי ישראל השוהים באקוודור. באזהרה מובהר כי עקב ההתפתחויות במדינה ביממה האחרונה ממליץ משרד החוץ לשוהים באקוודור, להימנע מלצאת את הבתים.

עדכון ראשון: 04:04

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully