וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ לישראלים: אל תסעו לאקוודור

המהומות באקוודור נמשכות, ובמשרד החוץ פירסמו אזהרה לישראלים: לשקול הגעה למדינה, ולאלו השוהים בה לא לצאת מבתיהם. נמל התעופה הבינ"ל חזר לפעול הלילה. שר החוץ צעד לביה"ח לחלץ את הנשיא שאושפז בו לאחר שהותקף מחשש שייפגע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

המהומות באקוודור משפיעות גם על הישראלים השוהים במדינה: משרד החוץ פרסם אמש (חמישי) הודעת אזהרה לאזרחי ישראל השוהים באקוודור. באזהרה מובהר כי עקב ההתפתחויות במדינה ביממה האחרונה ממליץ משרד החוץ לשוהים באקוודור, להימנע מלצאת את הבתים. נמל התעופה הבינלאומי בבירה קיטו חזר לפעול הלילה, לאחר שכוחות ביטחון מקומיים השתלטו עליו במחאה על פגיעה במשכורותיהם.

בהודעת האזהרה נכתב עוד כי "מומלץ שלא להגיע לריכוזים הומי אדם ואזורי הפגנות ולעקוב אחר דיווחי התקשורת. לישראלים המתכננים לצאת לאקוודור מומלץ לשקול נחיצות הנסיעה. בנוסף , מומלץ להתעדכן באמצעות סוכני הנסיעות וחברות התעופה אחר ההתפתחויות במדינה".

בתוך כך, דווח על קבוצת ישראלים הכוללת 18 מטיילים ומדריך שנמצאת בעיר הבירה קיטו, בה מתקיימות עיקר המהומות. חלק מחברי הקבוצה ניסו לצאת לשדה התעופה הבינלאומי עליו השתלט הצבא, בתקווה שיוכלו לעלות על טיסה ארצה, עם פתיחתו מחדש. מחברת "אקו טיולי שטח" נמסר עוד, כי החברה יצרה קשר עם שגריר ישראל באקוודור ועם חדר המצב של משרד החוץ בנוגע למטיילים על מנת לפעול להחזרתם במהרה לישראל ובמידת הצורך, לדאגה לסידורי לינה נוספים במלון, עד לפתיחת שדה התעופה מחדש במדינה. כמו כן הבהירו בחברה כי לא נשקפת בשום שלב שהוא סכנה לשלומם.

הנשיא הותקף, הגבולות נסגרו

חיילים מצבא אקוודור השתלטו אתמול על שדה התעופה הבינלאומי בבירת המדינה, קיטו, במחאה על חוק חדש הפוגע במשכורותיהם ובמשכורות השוטרים במדינה, כך דיווחו גורמים רשמיים במקום. על פי הדיווח, כ-150 חיילים השתלטו על שדה התעופה, וזאת במקביל לעשרות שוטרים המפגינים ברחובות הבירה נגד החוק שאושר לאחרונה בפרלמנט.

נשיא אקוודור, רפאל קוראה, הבהיר כי איננו מתכוון להשתחוות בפני המפגינים, זאת לאחר שהותקף ונזקק לטיפול רפואי. לדבריו, המפגינים מנסים לפגוע בו בבית החולים ואמר שאם אכן ייפגע, האחריות על כך תהיה על כתפי המפגינים. שר החוץ ריקרדו פטינו צעד לבית החולים בו אושפז קוראה וקרא להמונים לחלץ אותו מבית החולים על מנת שלא ייפגע.

"לא, אני לא אסוג. אם הם רוצים לעזוב את הבסיסים, אם הם מעוניינים להשאיר את האזרחים ללא מטרה ולבגוד במשימה שלהם", אמר קוראה בנאום לחיילים ממקום משכנו בקיטו. בראיון לרדיו המקומי הוסיף מאוחר יותר קוראה כי חלק מהשוטרים "בוגדים במדינתם", וציין כי "האופוזיציה מנסה לבצע הפיכה".

הפגנות נוספות פרצו בעיר הגדולה במדינה, גואיאקוויל, ובעיר קואנקה. בהפגנות בקיטו אף בוצע ירי גז מדמיע לעבר המפגינים, בניסיון לפזר את הקהל. "החיילים המאוחדים לא יובסו לעולם", קראו המפגינים, כאשר חלק מהם הפצירו בחיילים ושוטרים נוספים להצטרף להפגנות.

רמטכ"ל צבא אקוודור, ארנסטו גונזלס, הבהיר כי הוא תומך באופן מלא בנשיא קוראה, אשר הבהיר כי הוא שוקל לפזר את הפרלמנט ולערוך בחירות מהירות על מנת לפתור את המשבר הפוליטי. מפכ"ל המשטרה המקומי, פרדי מרטינז, קרא למפגינים להירגע, אך נתקל בקבלת פנים עוינת.

בתוך כך, עמיתו ה"אדום" של קוראה, נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס אמר הערב כי חייו של קוראה בסכנה, וקרא לצבא אקוודור שלא לשתף פעולה עם "ניסיון ההפיכה" נגד הנשיא. גם צ'ילה נקטה בצעדים נוכח גל המהומות באקוודור והחליטה להשעות לאלתר את טיסות חברת התעופה הלאומית שלה לקיטו.

עדכון ראשון - 23:17

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully