וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: אובמה לא הבטיח דבר לנתניהו

בממשל האמריקאי הכחישו כי נשיא ארה"ב העביר מכתב תמריצים לראש הממשלה, בתמורה להארכת ההקפאה בחודשיים נוספים

הבית הלבן הכחיש אמש (חמישי) את הדיווח, לפיו נשיא ארה"ב ברק אובמה שלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכתב הכולל שורה של הטבות מרחיקות לכת, בתמורה להארכת הקפאת הבנייה בשטחים בחודשיים נוספים. "אף מכתב לא הועבר לראש הממשלה נתניהו. לא נגיב בנושאים דיפלומטיים רגישים", אמר דובר הבית הלבן, טומי וייטור.

ההכחשה מגיעה לאחר שפרשן המקורב לממשל אובמה ולדניס רוס, דיוויד מקובסקי, פרסם מאמר באתר האינטרנט של מכון וושינגטון לענייני המזרח התיכון, בו הוא טוען כי אובמה התחייב לתת שורה של תמריצים לנתניהו בתמורה להארכת ההקפאה. לדבריו, תוכן המכתב תואם עם שר הביטחון אהוד ברק וחבר צוות המשא ומתן יצחק מולכו. על פי פרסומים שונים, נתניהו לא השיב בחיוב להצעה.

בין היתר נטען, כי במכתב התחייב אובמה כי ארה"ב לא תדרוש הקפאה נוספת מישראל, תטיל וטו במועצת הביטחון של האו"ם על כל הכרזה חד צדדית הפלסטינים בנושא תהליך השלום לתקופה של שנה ותתמוך בנוכחות צה"ל בבקעת הירדן גם בהסדר הקבע.

עוד נטען כי אובמה הסכים לתת לישראל ערבויות ביטחוניות שימנעו הברחות נשק וטילים למדינה הפלסטינית, והבטיח כי ארה"ב תשדרג את יכולותיה הביטחוניות של ישראל, תגדיל את הסיוע הביטחוני ותמכור לישראל מערכות נשק מתקדמות.

מוקדם יותר היום נפגש השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בניסיון למנוע את פיצוץ המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בתום הפגישה אמר מיטשל כי הצדדים "ממשיכים לנסות למצוא מכנה משותף שיאפשר את המשך השיחות". השניים צפויים להיפגש מחר פעם נוספת לאחר שמיטשל יוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אתמול נפגש ראש הממשלה נתניהו עם מיטשל בביתו שבקיסריה. במהלך הפגישה אמר נתניהו כי "יש הרבה ספקות ומכשולים בדרך לשלום, כל אחד מבין את זה. אבל יש רק דרך אחת להבטיח שלא נגיע לשלום וזה אם לא ננסה להגיע לשלום. אני מחויב והממשלה מחויבת להגיע להסכם שלום שישמור על הביטחון ועל האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. אנחנו מחויבים ללכת בנתיב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully