וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות באקוודור: חיילים השתלטו על נמה"ת בבירה

כ-150 חיילים מצבא אקוודור השתלטו על שדה התעופה הבינלאומי בבירה קיטו במחאה על חוק חדש שעתיד לפגוע במשכורותיהם. גם שוטרי המדינה, שיפגעו מהחוק החדש, הפגינו ברחוב ואף פצעו את הנשיא

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

חיילים מצבא אקוודור השתלטו הערב (חמישי) על שדה התעופה הבינלאומי בבירת המדינה, קיטו, במחאה על חוק חדש הפוגע במשכורותיהם ובמשכורות השוטרים במדינה, כך דיווחו גורמים רשמיים בשדה התעופה. על פי הדיווח, כ-150 חיילים השתלטו על שדה התעופה, וזאת במקביל לעשרות שוטרים המפגינים ברחובות הבירה נגד החוק שאושר לאחרונה בפרלמנט. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על ישראלים במצוקה בקיטו ושימשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות.

נשיא אקוודור, רפאל קוראה, הבהיר כי איננו מתכוון להשתחוות בפני המפגינים, זאת לאחר שהותקף ונזקק לטיפול רפואי. לדבריו, המפגינים מנסים לפגוע בו בבית החולים ואמר שאם אכן ייפדע, האחריות על כך תהיה על כתפי המפגינים. "לא, אני לא אסוג. אם הם רוצים לעזוב את הבסיסים, אם הם מעוניינים להשאיר את האזרחים ללא מטרה ולבגוד במשימה שלהם", אמר קוראה בנאום לחיילים ממקום משכנו בקיטו. בראיון לרדיו המקומי הוסיף מאוחר יותר קוראה כי חלק מהשוטרים "בוגדים במדינתם", וציין כי "האופוזיציה מנסה לבצע הפיכה".

הפגנות נוספות פרצו בעיר הגדולה במדינה, גואיאקוויל, ובעיר קואנקה. בהפגנות בקיטו אף בוצע ירי גז מדמיע לעבר המפגינים, בניסיון לפזר את הקהל. "החיילים המאוחדים לא יובסו לעולם", קראו המפגינים, כאשר חלק מהם הפצירו בחיילים ושוטרים נוספים להצטרף להפגנות.

רמטכ"ל צבא אקוודור, ארנסטו גונזלס, הבהיר כי הוא תומך באופן מלא בנשיא קוראה, אשר הבהיר כי הוא שוקל לפזר את הפרלמנט ולערוך בחירות מהירות על מנת לפתור את המשבר הפוליטי. מפכ"ל המשטרה המקומי, פרדי מרטינז, קרא למפגינים להירגע, אך נתקל בקבלת פנים עוינת.

  • עוד באותו נושא:
  • אקוודור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully