וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי נרתם להצלת המו"מ הישיר

על רקע החלטת ישראל שלא להאריך את ההקפאה ותחת אזהרתו של אבו מאזן כי ייאלץ לפרוש מהמו”מ, שרת החוץ של האיחוד האירופי תגיע לביקור בן שלושה ימים במזרח התיכון. לדבריה, "האתגר הוא למצוא דרך שבה נוכל למנוע את פרישתו של אבו מאזן מהשיחות"

האיחוד האירופי מתגייס להצלת השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים. שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון הודיעה כי בכוונתה להגיע מחר (חמישי) למזרח התיכון במטרה להביע את תמיכת הארגון בהמשך המשא ומתן. אשטון הסבירה כי האיחוד האירופי רואה "חשיבות גבוהה במציאת דרך מספקת עבור שני הצדדים להמשיך בשיחות וביצירת מומנטום להמשכן" - זאת בצל חידוש הבנייה בהתנחלויות, בניגוד לדרישת חברי צוות המו"מ הפלסטיני ויו"ר הרשות אבו מאזן.

"האתגר הוא למצוא דרך שבה נוכל למנוע את פרישתו של אבו מאזן מהשיחות", אמרה אשטון בריאיון שקיימה בארצות הברית עם סוכנות הידיעות רויטרס. אשטון הסבירה כי היא מאמינה שהן נתניהו והן אבו מאזן נחושים בדעתם ורציניים לגבי המו"מ. "לפי התרשמותי, הם מקיימים ביניהם דין ודברים, שנעשה בצורה טובה מאוד. כך שבכל הנוגע לאפשרויות להשגת הסכם שלום, אנו נמצאים במצב הטוב ביותר מזה שנים".

"השאלה הנשאלת היא: האם קיים דבר מה אחר שיניח את דעתו של אבו מאזן, שיהווה תחליף להקפאת הבנייה בגדה המערבית ויאפשר את המשך המו"מ לתקופה נוספת". אשטון הזכירה את נאומו המיועד של אבו מאזן בפסגת הליגה הערבית בארבעה באוקטובר, שבו הוא צפוי להכריז על צעדיו הקרובים בכל הנודע למו"מ עם ישראל. "אני סבורה שבשבוע הבא נדע אם השיחות נמצאות בסכנה ממשית וגדולה, או אם נמצאה דרך להמשיכן".

אשטון ציינה עוד, כי קריסת המגעים עלולה לסבך גם את נשיא ארה"ב ברק אובמה שעודד את פתיחת הדיאלוג הישיר בין המנהיגים, וכך להקשות על כל יוזמה עתידית לחידוש המו"מ. לפיכך סבורה אשטון כי על האיחוד האירופי להפגין מעורבות גדולה בקידום השיחות. אשטון הסבירה כי הגדלת תפקידו של האיחוד האירופי במאמצי התיווך נובעת גם מכך ש"לנשיא אובמה יש בעיות רבות מבית, אשר מונעות ממנו להקדיש את מלוא תשומת הלב למצב במזה"ת".

"נמשיך במאמצי קידום השלום"

"לאחר ששוחחתי עם השליח האמריקאי מיטשל המבקר באזור וכן עם שליח הקוורטט טוני בלייר, החלטתי לנסוע למזרח התיכון הישר מארצות הברית", הסבירה. הביקור יימשך שלושה ימים ובמהלכו תיפגש אשטון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והשליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, המבקר אף הוא באזור.

לדברי אשטון, "כפי שאמרתי בעבר, האיחוד האירופי מצר על החלטת ישראל שלא להאריך את הקפאת הבניה בהתנחלויות. במהלך ביקורי, אשוב ואדרוש משני הצדדים לפעול באחריות ולהמשיך ולחפש את הנתיב לשלום". אשטון הדגישה, כי "אין אפשרות אחרת, זולת המו"מ והתהליך המדיני".

מוקדם יותר נועד ראש הממשלה נתניהו בקיסריה עם השליח האמריקאי מיטשל. במהלך הפגישה אמר נתניהו כי הוא "מחויב להגיע להסכם שלום שישמור על הביטחון ועל האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. אנחנו מחויבים ללכת בנתיב הזה". נתניהו הוסיף כי הוא "מקווה שהשיחות הטובות שהתחילו עם הנשיא אבו מאזן יימשכו ברציפות על מנת לנסות ולהגיע ליעד הזה". לאחר מכן נועד מיטשל עם נשיא המדינה שמעון פרס, והוא צפוי להיפגש ביממה הקרובה עם יו"ר הרשות אבו מאזן.

עדכון ראשון: 19:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully