וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הפעלת הכור בבושהר תידחה בחודשיים

יו"ר הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית הודיע כי הפעלתו של הכור הגרעיני בבושהר תידחה בחודשיים. מומחים מעריכים כי הסיבה לדחייה היא וירוס מחשבים שתקף את הכור

יו"ר הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סלחי, אמר היום (רביעי) כי הכור הגרעיני בבושהר יחל את פעולתו רק בחודש ינואר – חודשיים מאוחר יותר מכפי שציפו באירן. סלחי אמר כי תהליך הכנסת מוטות הדלק לכור יסתיים בתחילת חודש נובמבר "שניים או שלושה חודשים לאחר מכן, יחובר הכור, המופעל על ידי חשמל, לרשת החשמל".

באירן לא נתנו סיבה רשמית לדחייה בהפעלת הכור, אך בכירים בממשל הודו כי וירוס ה"סטקסנט" שחדר לכ-30 אלף מחשבים במדינה וגרם להם לתקלות, הוא שאחראי לעיכוב. מומחים מעריכים כי הווירוס נועד במטרה לפגוע במתקניה הגרעיניים של אירן.

מומחים אירניים הכחישו כי הווירוס תקף את מחשבי הכור, אך אמרו כי מחשביהם האישיים של עובדים בכור ניזוקו על ידי הווירוס.

על פי עיתון "הגרדיאן" הבריטי, מומחים חושדים כי מי שעומד מאחורי המתקפה היא ישראל. לטענת המומחים, סטקסנט היא תוכנה כה מתוחכמת עד כי קשה להאמין שהעומדים מאחוריה הם גורמים פרטיים ולא מדינה כלשהיא. עם זאת אומרים המומחים כי ככל הנראה לא ניתן יהיה לזהות בוודאות את העומדים מאחורי המתקפה. ממשלת אירן הקימה צוותים מיוחדים בניסיון לשפר את מערכות ההגנה האלקטרוניות של התשתיות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully