וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "בריטניה סיכלה מתקפת טרור באירופה"

גורמי מודיעין בבריטניה טוענים כי נחשף ארגון המקושר לאל קאעדה, שתכנן לבצע מספר פיגועים בו זמנית באנגליה, גרמניה וצרפת. לדבריהם, המתקפה היתה צריכה להיות דומה לזו שבוצעה במומביי ב-2008

רשת סקיי הבריטית דיווחה הלילה (רביעי) כי רשויות המודיעין והביטחון במדינה סיכלו תוכניות של ארגון המזוהה עם אל קאעדה לבצע שורת פיגועים במספר ערים אירופאיות.

על פי הדיווח, גורמי מודיעין חשפו כי חוליה של חמושים בפקיסטן תכננה לבצע מספר פיגועים, בו זמנית, באתרים שונים בגרמניה, צרפת ואנגליה. לטענת המקורות, התוכנית היתה לערוך מתקפה הדומה באופיה למתקפת הטרור שבוצעה בידי חמושים פקיסטנים במומביי בשנת 2008, בה נהרגו 163 אני אדם.

תוכנית התקיפה היתה כבר בשלבים מתקדמים, אך יחד עם זאת לא עמדה לצאת אל הפועל בטווח המיידי. על פי הדיווח, ההערכה היא כי תקיפות המזל"טים שבוצעו בשבועות האחרונים בפקיסטן היו קשורות לניסיון סיכול הפיגועים.

בשבועות האחרונים נמצאת אירופה בכלל וצרפת בפרט ברמת כוננות גבוהה. אתמול נרשמה אזעקת שווא נוספת בפריז, שהובילה לפינוי מגדל אייפל ממבקרים בשל חשש לפצצה. פינוי המגדל ממבקריו החל לאחר שבשירותי הכבאות המקומיים התקבלה שיחת טלפון, בה נטען כי במקום נמצא חפץ חשוד. מדובר במקרה האחרון בשורה של פינויים שאירעו בעיר האורות באחרונה, במסגרת העלאת רמת כוננות הטרור במדינה. שלשום פינתה משטרת פריז את תחנת הרכבת סיינט-לאזארה במרכז העיר לאחר שהתקבלה התרעה על פצצה. כוחות מיוחדים סרקו את המקום, אך לא איתרו כל חומר נפץ מסוכן. כמו כן, בשבוע שעבר נודע כי רמת הכוננות במדינה הועלתה לאחר שהתקבלו ידיעות על כוונה לבצע שורה של פיגועי התאבדות ברכבת התחתית בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully